Newsletter

Zlecone: Spółka joint venture utworzona przez firmy AirAsia i Expedia wzmocni rewolucję w branży turystyki online w Azji

30.03.2011, 15:51aktualizacja: 30.03.2011, 15:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- pierwsze tego rodzaju partnerstwo na świecie pomiędzy tanimi liniami lotniczymi a internetową agencją podróży

SINGAPUR, 29 marca 2011 r. /PRNewswire/ - AirAsia, najlepsze na świecie tanie linie lotnicze, oraz Expedia Inc., największe na świecie internetowe biuro podróży, ogłosiły dzisiaj powstanie nowej spółki joint venture obejmującej obszar Azji i Pacyfiku, która oferować będzie pełen zakres ekskluzywnych przelotów, hoteli oraz pakietów wakacyjnych.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20110121/SF33870LOGO-b)

Jest to pierwsze tego typu partnerstwo na świecie pomiędzy tanimi liniami lotniczymi a internetową agencją podróży. Jest to idealne połączenie największego biura podróży działającego w Internecie z najbardziej innowacyjnymi liniami lotniczymi. Obie firmy będą mogły dzięki temu korzystać ze swoich mocnych stron, poprawiając komfort podróży podróżnych z całego świata.

Zgodnie z umową joint venture, utworzona zostanie nowa firma pod nazwą Expedia, Inc.'s Expedia(R) firmując markę w Japonii, Indiach, Azji Południowo-Wschodniej oraz na innych markach Azji Wschodniej, jak również przedsiębiorstwa AirAsia's AirAsiaGo oraz GoRooms. Nowe przedsięwzięcie handlowe będzie budowane w oparciu o unikalną ekspertyzę lokalnego marketingu AirAsia, oraz wiodącą na świecie technologię Expedia, jak również produkty w branży turystycznej obu firm w regionie oraz poza nim.

Nowe przedsięwzięcie będzie posiadało wyłączne prawa do dystrybucji online w regionie lotów i pakietów podróżnych AirAsia i AirAsiaX, co oznacza, że z małymi wyjątkami jedynymi miejscami w regionie, gdzie będzie można zarezerwować online loty AirAsia będą AirAsia.com, AirAsiaGo.com oraz Expedia. W połączeniu ze 130 000 hoteli na całym świecie, klienci z Azji będą mieli dostęp do unikalnego zestawu pakietów po niewiarygodnie niskich cenach, zarówno na stronach AirAsiaGo jak i Expedia.

Ponadto, AirAsia (AirAsia Malaysia, AirAsia Indonesia, AirAsia Thailand, AirAsiaX oraz inne linie lotnicze joint venture AirAsia) oraz Expedia zawierają partnerstwo niezależnie od nowego przedsięwzięcia, dzięki czemu Expedia będzie mogła stać się ekskluzywnym dostawcą produktów i usług z oferty AirAsia pozwalając podróżującym dokonywać rezerwacji w AirAsia na wszystkich stronach turystycznych Expedii w każdym zakątku świata.

Dato' Sri dr Tony Fernandes, prezes zarządu grupy w AirAsia, powiedział "AirAsia oraz Expedia rozpoczynają rewolucję w branży turystycznej online w Azji. To partnerstwo pomiędzy dwiema światowymi markami oraz liderami w branży turystycznej zostaje nawiązane w momencie, gdy rynek rezerwacji turystycznych online przeżywa gwałtowny wzrost w regionie. Azja oraz jej szybko rozwijająca się gospodarka oferują ogromne możliwości rozwoju sieci marek, które zyskają uznanie klientów."

"Jesteśmy bardzo podekscytowani faktem, że Expedia będzie naszym partnerem i z radością witamy ich w Azji. Poświęciliśmy dużo czasu na znalezienie partnera, który rozumie Azję i ma podobny do naszego zapał, pasję oraz cele" - dodał Fernandes.

"AirAsia umożliwiła wszystkim latanie. Mamy nadzieję, że dzięki temu partnerstwu, podzielimy się z Expedią takimi samymi doświadczeniami, jakimi podzieliliśmy się z innymi, a nasze unikalne doświadczenie w branży turystycznej zostanie wzbogacone" - zakończył Fernandes.

Barry Diller, przewodniczący oraz starszy manager w Expedia Inc. powiedział: "Dzięki partnerstwu z AirAsia, Expedia robi bardzo ważny krok ku budowaniu naszej światowej pozycji. Jest to szczególnie ekscytujące biorąc pod uwagę wpływ Azji na branżę turystyczną online."

"AirAsia to dla nas wymarzony partner, gdyż nie tylko jest liderem w lokalnej branży tanich linii lotniczych, ale również podziela aspiracje Expedii, by być dostępnym dla każdego. Jestem pod wielkim wrażeniem rozwoju tej firmy w tak krótkim czasie, jak również jej niezwykłej sieci."

"Obecnie w Azji kładzie się duży nacisk na podróże, zaś ta współpraca, za pośrednictwem AirAsia, zapewni klientom dostęp do doskonałej sieci, która tutaj funkcjonuje. Uważamy, że to partnerstwo to, w połączeniu z imponującą ofertą turystyczną Expedii oraz technologią pakietów, pozwoli zaoferować klientom podróże światowej klasy w bezkonkurencyjnej cenie" - dodał Diller.

Aby uczcić to wydarzenie, http://www.AirAsiaGo.com będzie oferować zniżki do 80% na pokoje hotelowe w 10-ciu azjatyckich miastach przez trzy dni, począwszy od 29 marca, zaś Expedia uruchomi nowe strony w Malezji http://www.expedia.com.my oraz Tajlandii http://www.expedia.co.th oferujące dwutygodniową wyprzedaż ze zniżką aż do 60% na przeloty do różnych regionów Azji Południowo-Wschodniej.

Spółka joint venture obsługiwać będzie strony firmowe AirAsia http://www.airasiago.com, http://www.gorooms.com oraz istniejące przedsiębiorstwa należące do Expedii w Japonii (http://www.expedia.co.jp), Indiach (http://www.expedia.co.in) i Singapurze (http://www.expedia.com.sg), jak również rynki, na które weszliśmy dzisiaj w Malezji (http://www.expedia.com.my) oraz Tajlandii (http://www.expedia.co.th).

Informacje o AirAsia

AirAsia, wiodące i największe tanie linie lotnicze w Azji, obsługują bardzo szeroką sieć około 139 tras obejmujących cele podróży w Azji, Australii oraz Europie. W ciągu ponad 8 lat działania, AirAsia przewiozła ponad 100 milionów gości oraz powiększyła swoją flotę od zaledwie dwóch do około stu samolotów. Obecnie linie lotnicze należą do linii lotniczych Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej z biurami w Malezji, Indonezji oraz Tajlandii, obsługującej sieć obejmującą wszystkie kraje Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej, Chiny, Indie, Bangladesz, Sri Lankę oraz Australię. Dalsze uzupełnienie linii stanowi AirAsia X, tani przewoźnik obsługujący loty na dalekie trasy: do Chin, Australii, Tajwanu, Indii, Iranu, Japonii, Korei, Nowej Zelandii, Francji oraz Wielkiej Brytanii. Linie AirAsia uznano za Najlepsze na Świecie Tanie Linie Lotnicze w corocznym Światowym Badaniu Linii Lotniczych prowadzonych przez Skytrax przez dwa kolejne lata, w roku 2009 oraz 2010.

Informacje o Expedia

Expedia, Inc. (Nasdaq: EXPE) jest największą na świecie spółką z branży turystyki online, prowadzącą Expedia.com.sg w Singapurze. Expedia pomaga osobom podróżującym zaplanować oraz zarezerwować swoją podróż dzięki świadczeniu usług dopasowanych do potrzeb indywidualnych, najnowszej technologii oraz szerokiemu wyborowi pakietów wakacyjnych, tanich lotów, rezerwacji hotelowych, wynajmu samochodów, zajęć i atrakcji oferowanych w miejscu pobytu, podróżom dla miłośników przygód oraz ubezpieczeniu podróży dostosowanemu do potrzeb klientów.

Informacje o Expedia, Inc.

Expedia, Inc. jest największą na świecie spółką z branży turystyki online, z obszernym portfolio marek, które uwzględnia ponad 90 placówek marki Expedia.com(R) oraz Hotels.com(R); wiodącą amerykańską stronę oferującą zniżki na podróże Hotwire(R); wiodącą agencję spółki hotelowej Venere.com(TM); Egencia(R), piątą na świecie największą korporacyjną turystyczną spółkę zarządzającą; największą na świecie społeczność branży turystycznej TripAdvisor(R) Media Network; organizatora zajęć w miejscu wakacyjnego wypoczynku, ExpediaLocalExpert(R); specjalistę w branży podróży luksusowych Classic Vacations(R); oraz drugą, największą w Chinach stronę do rezerwacji eLong(TM). Za pomocą TripAdvisor Media Network and Expedia Media Solutions, spółka na całym świecie oferuje klientom podróże wypoczynkowe i firmowe, zaspokaja rosnący popyt oraz zapewnia bezpośrednie rezerwacje dla biur podróży, zaś reklamodawcom daje szerokie możliwości dotarcia do najbardziej cennych klientów z branży turystyki. Expedia umożliwia również rezerwację w niektórych, największych na świecie wiodących liniach lotniczych oraz hotelach, najlepszych marek produktów konsumpcyjnych, popularnych stronach internetowych oraz w tysiącach oddziałów, za pośrednictwem Expedia(R) Affiliate Network. (NASDAQ: EXPE)

Expedia oraz logo Airplane są zastrzeżonymi znakami towarowymi bądź znakami towarowymi Expedia, Inc. w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach. Pozostałe znaki graficzne, nazwy produktów i firm wspomnianych w niniejszym artykule należą do ich właścicieli.

(c) 2011 Expedia, Inc. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Źródło: Expedia, Inc.

KONTAKT:

ICON International Communications

Sarada Chellam

e-mail: schellam@iconinternational.com.sg

Soon Lishan

e-mail: lsoon@iconinternational.com.sg

Brenda Yeo

e-mail: byeo@iconinternational.com.sg

tel. +65-6220-2623 (Singapur) dla Expedia

-

Ed Schmidt

PR and Communication

Expedia SE Asia

e-mail: v-eschmidt@expedia.com

Daphne Cheah Ui Jen

Communication

AirAsia

e-mail: cheahuijen@airasia.com

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.03.2011, 15:51
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ