Newsletter

Zlecone: Uniwersytet De Montfort wspiera walkę z podrabianą whisky

15.04.2011, 20:09aktualizacja: 15.04.2011, 20:09

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

LEICESTER, Anglia - (BUSINESS WIRE) - Uniwersytet De Montfort (DMU) w Leicester (UK) bierze udział w projekcie badawczym mającym na celu walkę z podrabianą whisky i winem.

Przy wsparciu ze strony inicjatywy Food and Drink iNet, eksperci DMU współpracują z Centrum Badań Kosmicznych w Leicester w celu stworzenia przenośnego urządzenia do wykrywania podrabianej whisky i wina bez otwierania butelki.

Technologia została już opracowana, przez zespół Uniwersytetu w Leicester, w kierunku wykrywania podrabianych leków poprzez szczegółowe badanie opakowania.

Obecnie eksperci pracują nad przeniesieniem tej technologii na analizę płynów w butelkach, a Laboratorium Badania Produktów Detalicznych DMU zapewnia opracowanie designu produktów oraz systemu sprawnego tworzenia prototypów, aby można było stworzyć urządzenie przenośne.

Profesor Peter Ford, prowadzący wykłady z innowacji w projektach na DMU, powiedział: "To ekscytujący projekt w zakresie opracowania produktu, który powinien mieć znaczący oddźwięk. Ta technologia po opracowaniu powinna znaleźć zastosowanie również w innych sektorach. To już trzeci przypadek naszej współpracy z Uniwersytetem w Leicester związany z opracowaniem nowego produktu. Ten sojusz okazuje się odnosić niesamowicie pozytywne skutki".

Projekt jest realizowany w ramach jednej z pięciu dotacji Wspólnych Badań i Rozwoju o wartości ponad 235 000 L, ogłoszonych przez inicjatywę Food and Drink iNet, która koordynuje wspieranie innowacji przedsiębiorstw, uczelni oraz osób prywatnych zatrudnionych w sektorze żywności i napojów w East Midlands.

Inicjatywa Food and Drink iNet, finansowana przez East Midlands Development Agency (emda) oraz Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (ERDF), jest jedną z czterech regionalnych inicjatyw iNet, na której oparta jest efektywna sieć łącząca doświadczenie i wiedzę sektora akademickiego i prywatnego z potrzebami w zakresie innowacji lokalnej branży żywności i napojów.

Zespół współpracuje z instytutem badawczym Scotch Whisky Research Institute oraz browarem Everards z Leicestershire w celu wspierania badań i testów produktów.

Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.eminnovation.org.uk/food.

KONTAKT:

Biuro medialne Uniwersytetu De Montfort

Nikki Godwin

tel. +44 (0)116 207 8099

e-mail: news@dmu.ac.uk

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.04.2011, 20:09
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii