Newsletter

Zubr Capital ogłosił utworzenie nowego funduszu dla inwestycji w firmy z branży IT, które rozwijają swój biznes w Europie Zachodniej i USA

29.09.2022, 11:54aktualizacja: 29.09.2022, 11:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zubr Capital - Konstantin Zapolański
Zubr Capital - Konstantin Zapolański
W ciągu najbliższych 5 lat inwestycje z funduszu otrzyma 10-15 firm, które będą odpowiadać jego strategii. Według planów, średnia suma inwestycji w jeden projekt wyniesie od 2 do 10 mln USD.

Spółka inwestycyjna Zubr Capital ogłosiła utworzenie nowego funduszu Zubr Capital Fund II, który będzie inwestować w firmy z branży IT, rozwijające swój biznes w USA i Europie Zachodniej, centra R&D, które znajdują się w Europie Wschodniej - w tym także na Ukrainie i w Polsce. Wśród inwestorów funduszu są europejscy przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces i którzy od wielu lat mieszkają i pracują w Europie Zachodniej, w Izraelu, na Cyprze, w Wielkiej Brytanii. Suma pierwszego zamknięcia wyniosła 96 mln USD. Według planów, podczas drugiego zamknięcia do funduszu dołączą międzynarodowe banki inwestycyjne i wówczas wartość funduszu wzrośnie do 120-150 mln USD.

Strategia funduszu zakłada, że inwestycje mogą przyciągnąć wschodnioeuropejskie firmy z branży IT z wysokim potencjałem rozwoju .

„Dzisiaj wiele firm z Europy Zachodniej, w które nasz fundusz jest gotowy zainwestować, otwiera swoje oddziały w Polsce i stara się wejść na rynek międzynarodowy. Zamierzamy pomagać takim projektom rozwinąć się w międzynarodowe firmy, które będą działać na rynku zachodnim. Mamy odpowiednie ekspertyzy i studia przypadku – komentuje Konstantin Zapolański, starszy dyrektor inwestycyjny, szef polskiego oddziału Zubr Capital. - Naszym celem jest znalezienie firm z branży IT, na produkt których może być zapotrzebowanie na całym świecie, a także dać im wszystkie niezbędne narzędzia dla dalszego rozwoju”.

W funduszu wśród innych kryteriów selekcji, na które będą zwracać uwagę, wymienia się posiadanie doświadczonego zespołu, możliwość rozszerzenia biznesu, wypróbowany model biznesowy. Według planu, średnia suma inwestycji w jedną firmę wyniesie od 2 do 10 mln USD. Strategia funduszu przewiduje wykup udziałów mniejszościowych. W pierwszej kolejności fundusz zainwestuje w utalentowanych przedsiębiorców i ich zespół, dlatego woli pozostawić kontrolny pakiet akcji u właściciela.

W ciągu 5 lat planowane są inwestycje w 10-15 firm z branży IT, które wykażą się wysokim potencjałem rozwoju.

„Dla siebie wyróżniliśmy kilka przesłanek dla sukcesu obecnego funduszu. Pierwszą z nich jest globalny międzynarodowy trend do cyfrowej transformacji biznesu. Popyt na usługi IT we wszystkich dziedzinach będzie tylko wzrastał. Drugą stanowi przyspieszenie wszystkich procesów cyfryzacji z powodu pandemii. Trzecią stał się obserwowany obecnie dobry trend, kiedy firmy z branży IT tworzą oddziały w Europie Wschodniej, ale ich klienci i oddziały sprzedaży znajdują się w Europie Zachodniej i USA. Firmy z takim potencjałem są dla nas szczególnie interesujące. Zubr Capital ma duże doświadczenie w organizacji sales&marketing w Europie Zachodniej, jest to taka kompetencja, która wielu może się przydać” – tak strategię inwestycyjną skomentował Oleg Husajenow, CEO Zubr Capital.

Zubr Capital Fund II zamierza wykorzystać w firmach, w które będzie inwestować, zdobyte przez lata pracy doświadczenie: rozszerzanie biznesu, budowanie świadomości marki, budowanie systemu marketingu i sprzedaży w Europie Zachodniej, przejście portali ogłoszeniowych na model transakcyjny.

Źródło informacji: Zubr Capital

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 29.09.2022, 11:54
Źródło informacji Zubr Capital
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Akademia
Komunikacji

Prowadzimy szkolenia oraz warsztaty dla mediów, biznesu, samorządów i instytucji. Oferujemy szkolenia indywidualne i grupowe w zakresie m.in. wystąpień publicznych, zarządzania kryzysowego, cyberbezpieczeństwa, przeciwdziałania dezinformacji.