Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie (Spółka, Emitent) informuje, iż w dniu 5 kwietnia 2017 r. została podpisana przez konsorcjum w składzie:
1)ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie (Lider),
2)Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie,
3)Strabag sp. z.o.o. z siedzibą w Pruszkowie,
4)Strabag Rail GmbH z siedzibą w Lauda-Königshofen,
5)Strabag Rail a.s. z siedzibą w Ústí nad Labem,
6)Strabag Általános Építő Kft. z siedzibą w Budapeszcie (dalej: Konsorcjum),
umowa z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) na zadanie pn. Wykonanie robót budowlanych w obszarze LCS Kutno - odcinek Żychlin-Barłogi w ramach projektu pn. "Prace na linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa-Poznań - pozostałe roboty, odcinek Sochaczew-Swarzędz", realizowanego w ramach unijnego instrumentu finansowego Connecting Europe Facility (CEF) (Umowa).
Spółka informowała o złożeniu oferty z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na przedmiotowe zadanie oraz o wyborze oferty jako najkorzystniejszej w raportach bieżących odpowiednio nr 60/2016 z dnia 15 grudnia 2016 r. oraz nr 8/2017 z dnia 13 lutego 2017 r.
Wartość netto Umowy uwzględniająca tzw. kwotę warunkową: 560,0 mln zł, przy czym ostatecznie oczekiwana wartość wynagrodzenia przypadająca na Spółkę na dzień podpisania Umowy to ok. 233 mln zł netto.
Wartość brutto Umowy: 688,8 mln zł.
Termin realizacji zadania zgodnie ze złożoną ofertą to 42 miesiące od dnia rozpoczęcia prac.
Okres gwarancji jakościowej udzielonej PKP PLK przez Konsorcjum wynosi 6 lat od daty odbioru końcowego usługi. Okres odpowiedzialności Konsorcjum z tytułu rękojmi za wady jest tożsamy z okresem gwarancji.
Umowa przewiduje możliwość zapłaty kar umownych przez Konsorcjum na rzecz PKP PLK w przypadkach wskazanych w Umowie, w tym m.in karę za zwłokę w wykonaniu poszczególnego etapu budowy w stosunku do terminów wskazanych w Umowie czy też opóźnienia w usunięciu wad i usterek. Konsorcjum zapłaci również PKP PLK karę w wysokości 30% wartości brutto Umowy w razie odstąpienia przez PKP PLK lub Konsorcjum od realizacji Umowy wskutek okoliczności, za które odpowiada Konsorcjum. Łączna suma naliczonych kar umownych nie może jednak przekroczyć 30% wartości brutto Umowy.
Zapłata kary umownej nie pozbawia PKP PLK prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
Pozostałe warunki Umowy, w tym m.in. w zakresie możliwości odstąpienia od niej czy zabezpieczeń nie odbiegają od warunków standardowych dla tego rodzaju umów.
Jednocześnie Spółka informuje, że w związku z zawarciem Umowy, na dzień przekazania niniejszego raportu bieżącego spółki z Grupy Kapitałowej ZUE posiadają portfel zamówień o łącznej wartości ok. 846 mln zł, natomiast przewidywana wartość wynagrodzenia dla Spółki z przetargów, w których Spółka złożyła najlepsze oferty (samodzielnie lub w konsorcjum) wynosi ok. 1,2 mld zł.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.04.2017, 13:21 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |