Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 37/2016 z dnia 28 lipca 2016 r. w sprawie informacji o łącznej wartości umów zawartych pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej ZUE, a spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie (Spółka, Emitent) informuje, iż w związku z otrzymaniem przez Spółkę w dniu 3 października 2016 roku obustronnie podpisanego egzemplarza umowy z PKP PLK na zadanie pn. "Wykonanie robót budowlanych na szlakach Ostrowite - Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski - Jamielnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pom - Iława - Olsztyn - Korsze", łączna wartość umów zawartych od dnia 29 lipca 2016 roku bezpośrednio pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej ZUE, a spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej PKP PLK wyniosła 47 mln zł netto.
Umową o największej wartości w okresie objętym raportem, jest ww. umowa zawarta między PKP PLK oraz Spółką. Przedmiotem umowy jest realizacja robót budowlanych dla zadania pn. Wykonanie robót budowlanych na szlakach Ostrowite - Biskupiec Pomorski i Biskupiec Pomorski - Jamielnik w ramach zadania inwestycyjnego pn.: "Prace na linii nr 353 na odcinku Jabłonowo Pomorskie - Iława - Olsztyn - Korsze" oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej i certyfikacji oraz przeprowadzenie szkolenia personelu PKP PLK (Umowa).
Spółka informowała o złożeniu oferty z najniższą ceną w postępowaniu przetargowym na przedmiotowe zadanie oraz o wyborze oferty Spółki jako najkorzystniejszej w raporcie bieżącym odpowiednio nr 36/2016 z dnia 25 lipca 2016 roku oraz nr 44/2016 z dnia 2 września 2016 roku.
Wartość netto Umowy stanowiąca również podstawę wymiaru kar umownych wynosi 29,0 mln zł (z uwzględnieniem tzw. kwoty warunkowej w wysokości 4% wartości netto Umowy wynoszącej 1,1 mln zł). Wartość brutto Umowy (z uwzględnieniem ww. kwoty warunkowej) wynosi 35,7 mln zł.
Termin realizacji zadania (odbiór końcowy) został ustalony na dzień 5 października 2017 roku.
Okres gwarancji i rękojmi udzielonej PKP PLK przez Spółkę wynosi 5 lat od daty odbioru końcowego usługi.
Umowa przewiduje możliwość zapłaty kar umownych przez Spółkę na rzecz PKP PLK w przypadkach wskazanych w Umowie, z których najistotniejsze to w szczególności: kara za zwłokę w wykonaniu przedmiotu Umowy, za niewykonanie w terminie etapu (kamienia milowego) ustalonego w Umowie, czy też za przedłużenie czasu przydzielonych zamknięć torowych. Łączna suma naliczonych kar umownych z tych tytułów nie może jednak przekroczyć 30% wartości brutto Umowy.
Spółka zapłaci również PKP PLK karę w wysokości 30% wartości brutto Umowy w razie odstąpienia od Umowy z przyczyn leżących po stronie Spółki.
Zapłata kary umownej nie pozbawia PKP PLK prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej.
Pozostałe warunki Umowy, w tym m.in. w zakresie możliwości odstąpienia od niej, nie odbiegają od warunków standardowych dla tego rodzaju umów.
Jednocześnie Spółka informuje, że w związku z zawarciem Umowy, na dzień przekazania niniejszego raportu bieżącego spółki z Grupy Kapitałowej ZUE posiadają portfel zamówień o łącznej wartości ok. 660 mln zł.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.10.2016, 16:34 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |