Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 86/2015 z 30 lipca 2015 r. w sprawie informacji o wartości umów zawartych z PKP PLK S.A. Zarząd ZUE S.A. z siedzibą w Krakowie ("Spółka", "Emitent") informuje, iż w związku z otrzymaniem w dniu 28 października 2015 roku obustronnie podpisanej umowy z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z siedzibą w Warszawie ("PKP PLK") dotyczącej zaprojektowania i wykonania robót dotyczących modernizacji linii kolejowej, łączna wartość umów zawartych od dnia 31 lipca 2015 roku bezpośrednio pomiędzy spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej ZUE ("Grupa ZUE"), a spółkami wchodzącymi w skład Grupy Kapitałowej PKP PLK wyniosła 23,1 mln zł netto.
Umową o największej wartości w okresie objętym raportem, jest ww. umowa zawarta między PKP PLK oraz Spółką.
Przedmiotem umowy jest zaprojektowanie i wykonanie robót uzupełniających w ramach zadania pn. "Modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, Podg. Smolec, tor nr 1 szlak Smolec - Kąty Wrocławskie, tor nr 1 szlak Kąty Wrocławskie - Mietków oraz tor nr 3 w stacji Boguszów Gorce Zachód" - reelektryfikacja szlaku Smolec - Katy Wrocławskie tor nr 1, realizowanego w ramach projektu pn.: "Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław - Zgorzelec na odcinku Wrocław - Jelenia Góra". ("Umowa").
Wartość netto Umowy wynosi 5,6 mln zł. Wartość brutto Umowy stanowiąca również podstawę wymiaru kar umownych wynosi 6,9 mln zł.
Termin realizacji przedmiotu Umowy został ustalony na dzień 30 maja 2016 roku, przy czym realizacja robót sieciowych ma zostać zakończona do 30 kwietnia 2016 roku.
Okres gwarancji udzielonej PKP PLK przez Spółkę wynosi 3 lata od daty podpisania protokołu odbioru końcowego robót. Przez taki sam okres Spółka ponosi odpowiedzialność z tytułu rękojmi.
Umowa przewiduje możliwość zapłaty kar umownych przez Spółkę na rzecz PKP PLK. Spółka zapłaci PKP PLK kary umowne m.in. z tytułu zwłoki w wykonaniu przedmiotu Umowy za każdy dzień zwłoki, jak również niewykonania w terminie kluczowych jej etapów oraz nieterminowego usunięcia wad. Umowa przewiduje naliczenie kar umownych również za przekroczenie zadeklarowanej w ofercie sumy czasu zamknięć torowych. Dodatkowo Umowa przewiduje możliwość naliczenia Spółce kar umownych w przypadku odstąpienia od Umowy z przyczyn leżących po stronie Spółki w wysokości 30% wartości brutto Umowy oraz w przypadku odstąpienia od Umowy przez Spółkę z powodów innych niż wskazane w Umowie lub powszechnie obowiązujących przepisach prawa - również w wysokości 30% wartości brutto Umowy.
Łączna suma wszystkich naliczonych przez PKP PLK kar umownych określonych w Umowie nie może przekroczyć 30% wartości Umowy brutto.
Niezależnie od dochodzenia zapłaty kar umownych, PKP PLK może dochodzić odszkodowania w kwocie przewyższającej wysokość zastrzeżonych kar umownych, na zasadach ogólnych określonych przepisami kodeksu cywilnego.
Niezależnie od ustalonych kar umownych, w przypadku niedotrzymania przez Spółkę terminów, które skutkują koniecznością wprowadzenia nieplanowanych zamknięć torowych, Spółka zobowiązana jest do zwrotu PKP PLK kosztów z tym związanych.
Pozostałe warunki Umowy, w tym m.in. w zakresie możliwości odstąpienia od niej, nie odbiegają od warunków standardowych dla tego rodzaju umów.
Kryterium uznania łącznej wartości umów za znaczące wynika z faktu, iż ich wartość przekracza 10% wartości kapitałów własnych Spółki.
Podstawa prawna: § 5 ust. 1 pkt 3 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim.
Więcej na: biznes.pap.pl
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.10.2015, 20:58 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |