Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak dodano, PKO BP szacuje wpływ przewalutowania kredytów walutowych według propozycji KNF na ok. 6,1-6,7 mld zł.
"Zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej w IV kwartale 2020 r. (za okres od 01.10.2020 do 31.12.2020 r) wyniósł 627 mln zł" - poinformowano w informacji o wstępnych niezaudytowanych skonsolidowanych wynikach finansowych Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego za IV kwartał 2020 roku i 2020 rok.
Jak podano, w 2020 roku skonsolidowany zysk netto Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł 2 mld 645 mln zł, co oznacza spadek o 34 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.
W informacji napisano, że Grupa Kapitałowa wstępnie oszacowała wpływ na kapitały własne konwersji na zł (na warunkach zgodnych z propozycją Przewodniczącego KNF) całego portfela kredytów hipotecznych denominowanych i indeksowanych w walutach obcych. "Wyniósłby on według stanu na 31 grudnia 2020 roku około 6,1 – 6,7 miliarda zł, w tym 4,9-5,5 miliarda zł dla portfela ekspozycji czynnych, wobec nadwyżki funduszy własnych ponad obowiązujące minima regulacyjne w kwocie: 18,6 miliardów zł w odniesieniu do łącznego współczynnika wypłacalności oraz 20,5 miliardów zł w odniesieniu do współczynnika kapitału Tier 1"- czytamy.
Jak dodano, wpływ oszacowano przy zastosowaniu średnich kursów NBP z 31 grudnia 2020 r. (PAP)
autor: Aneta Oksiuta
aop/ amac/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2021, 08:01 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
„Wybór profesjonalistów” - rusza ogólnopolska kampania sieci MOYA
Anwim S.A., właściciel marki MOYA - trzeciej największej i najszybciej rozwijającej się sieci stacji paliw w Polsce - startuje z ogólnopolską kampanią wizerunkową „Wybór profesjonalistów”. Jej celem jest umocnienie wizerunku marki MOYA jako dostawcy najwyższej jakości paliw, z których korzystają profesjonaliści - kierowcy, ratownicy i służby niosące pomoc innym każdego dnia.- 05.06.2025, 13:09
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Anwim
-
Image
Demko Home: Meble Okmed Demko wprowadza nową markę detaliczną z okazji 35-lecia
- 05.06.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: „MEBLE-OKMED” Demko Spółka Jawna
-
Image
VeloBank na EKF 2025: chcemy rozszerzyć współpracę z klientami zamożnymi PAP
Nabycie części detalicznej Citi Handlowego przez VeloBank jest naturalną konsekwencją strategii VeloBanku. Mamy dobrze rozwinięte finansowanie klienta detalicznego w kwestii pożyczek gotówkowych czy kredytów hipotecznych. Natomiast elementem, który chcieliśmy mocniej rozszerzyć, jest współpraca z klientami zamożnymi – podkreślił prezes zarządu VeloBanku Adam Marciniak podczas Europejskiego Kongresu Finansowego w Sopocie.- 05.06.2025, 12:49
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ