Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Do tej pory taka sygnalizacja była opcjonalnym elementem wyposażenia samolotów tego typu i była dodatkowo płatna. Według AFP, samoloty Boeing 737 MAX 8, które w ostatnich kilku miesiącach rozbiły się w Indonezji i w Etiopii, nie posiadały takiej lampki.
Montowanie sygnalizacji świetlnej we wszystkich maszynach typu 737 MAX jest jedną ze zmian, które Boeing zamierza wprowadzić w swoich samolotach, obecnie uziemionych na całym świecie.
System MCAS ma zapobiegać utracie siły nośnej przez samolot. To właśnie on jest wskazywany jako najbardziej prawdopodobna przyczyna obu ostatnich katastrof takich maszyn - tej z końca października w Indonezji, gdy zginęło 189 osób, i tej, która miała miejsce 10 marca w Etiopii, gdy zginęło 157 osób. Zapisy z czarnych skrzynek wskazują, że system zbyt łatwo się włącza, co powoduje trudności z kontrolowaniem samolotu. (PAP)
zm/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.03.2019, 08:54 |
Źródło informacji | AFP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |