Newsletter

CBOS: gospodarcze efekty epidemii nie przełożyły się wyraźnie na poziom życia

09.10.2020, 16:16aktualizacja: 09.10.2020, 16:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W ciągu ostatniego pół roku wzrósł odsetek respondentów, deklarujących średni poziom życia - wynika z badania CBOS. Według Centrum, ograniczenia gospodarcze związane z epidemią nie przełożyły się - jak dotąd - wyraźnie na poziom życia Polaków.

Zgodnie z opublikowanymi w piątek wynikami badania CBOS „Oceny sytuacji finansowej gospodarstw domowych”, we wrześniu, 57 proc. respondentów zadeklarowało życie na średnim poziomie - pieniędzy wystarcza im na co dzień´, lecz musza? oszczędzać´ na poważniejsze wydatki. W marcu odsetek ten wynosił 54 proc.

O 2 pkt, do 28 proc. spadł odsetek deklarujących, że w ich gospodarstwach domowych wystarcza "na wiele" bez specjalnego oszczędzania. Natomiast z 13 do 12 proc. spadł odsetek badanych, którzy oceniają, że żyją skromnie i muszą na co dzień´ bardzo oszczędnie gospodarować´

Odsetek badanych, którzy twierdzą, z˙e żyją? bardzo biednie i brakuje im nawet na zaspokojenie podstawowych potrzeb, nie przekracza 0,5 proc.

Jak podkreśla CBOS, w ciągu pół roku wzrosły nieco obawy dotyczące przyszłości. Odsetek osób całkowicie spokojnych o swoja? finansowa? przyszłość zmniejszył się od marca o 4 pkt proc., do 33 proc.

Największa grupa respondentów - 44 proc. - nie boi się wprawdzie biedy, ale martwi się, z˙e ich sytuacja moz˙e się pogorszyć´. 21 proc. obawia się biedy.

57 proc. badanych zadeklarowało posiadanie oszczędności pieniężnych. W ciągu pół orku ten odsetek spadł o 4 pkt. (PAP)

wkr/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.10.2020, 16:16
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ