Newsletter

Chiny: otwarto międzynarodowy salon samochodowy w Pekinie

26.09.2020, 10:59aktualizacja: 26.09.2020, 10:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W Pekinie rozpoczął się w sobotę międzynarodowy salon samochodowy, na którym firmy Ford, Nissan i BMW zaprezentowały nowe modele elektrycznych samochodów z większym zasięgiem na rynek chiński.

Na pokazie obowiązują obostrzenia w związku z pandemią Covid-19, np. konferencje prasowe odbywają się przez łącze wideo.

Producenci samochodów oczekują, że Chiny, pierwsza duża gospodarka, która zacznie wychodzić z pandemii koronawirusa, przyspieszy wzrost sprzedaży i odwróci wielomiliardowe straty w przemyśle motoryzacyjnym - zwraca uwagę agencja Associated Press.

Doroczny salon Auto China 2020, który miał odbyć się na wiosnę, to jedna z największych tego typu imprez na świecie i pierwsze duże targi branżowe od wybuchu pandemii. Decyzja rządzącej Komunistycznej Partii Chin o tym, aby pokaz się odbył, odzwierciedla zaufanie branży, że ChRL, gdzie pandemia rozpoczęła się w grudniu ub.r., mają tę chorobę pod kontrolą - pisze AP.

"Salon motoryzacyjny w Pekinie jest symbolem nadziei" - powiedział dyrektor generalny BMW AG w Chinach Jochen Goller dziennikarzom, którzy - jak wskazuje agencja - mieli na twarzach maski, ale stali obok siebie. Podziękował chińskim pracownikom służb medycznych, którzy - jak to ujął - "umożliwili nam dziś cieszenie się tym dużym wydarzeniem".

Władze nakazały ograniczenie liczby odwiedzających na imprezie, która w 2018 r. przyciągnęła aż 820 tys. osób. W tym roku w centrum wystawienniczym wszędzie widnieją napisy dotyczące nakazu noszenia masek ochronnych.

Pekiński salon stał się w ostatnich latach dla producentów aut jedną z najważniejszych tego typu imprez na świecie ze względu na olbrzymi, chociaż ostatnio już nieco kurczący się, rynek.

Salon potrwa do 5 października. (PAP)

cyk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 26.09.2020, 10:59
Źródło informacji AP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ