Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W czwartek Agencja opublikowała dane dotyczące wydobycia i sprzedaży węgla w ósmym miesiącu br. Osiągnięte w sierpniu wskaźniki należą do najwyższych w tym roku - wyższy od sierpniowego poziom wydobycia i sprzedaży węgla kopalnie zanotowały jedynie w marcu, kiedy było to ok. 5,6 mln ton.
Zanotowane w sierpniu br. wyniki są zauważalnie wyższe od lipcowych, kiedy wydobycie i sprzedaż wyniosły 5,1-5,2 mln ton, a także wyższe w odniesieniu do sierpnia 2017 roku, kiedy wielkość wydobycia węgla przekroczyła 5,3 mln ton, a jego sprzedaż zbliżyła się do 5,4 mln ton.
W sierpniu, podobnie jak w lipcu br., miesięczna wielkość sprzedaży węgla była nieznacznie wyższa od produkcji w tym okresie. Wcześniej przez pół roku było odwrotnie - kopalnie więcej wydobywały niż sprzedawały. Lipiec i sierpień przyniosły odwrócenie tej tendencji, co wynikało m.in. z przygotowań do sezonu grzewczego.
Stan zapasów węgla na zwałach w końcu sierpnia br. ARP szacuje na niespełna 2,1 mln ton; to nieznacznie mniej niż miesiąc wcześniej, jednak i tak ok. pół miliona ton więcej niż w końcu marca br. Do czerwca br. włącznie wydobyty, a niesprzedany, węgiel powiększał zapasy. W końcu sierpnia ub. roku na zwałach było poniżej 2 mln ton surowca.
Od początku tego roku do końca sierpnia kopalnie wydobyły łącznie niespełna 42,4 mln ton węgla, wobec ponad 43,2 mln ton w tym samym czasie 2017 r. (spadek o ponad 800 tys. ton), a wielkość sprzedaży tego surowca przekroczyła 41,9 mln ton, wobec ponad 43,8 mln ton w ciągu ośmiu miesięcy 2017 r. (spadek o ok. 1,9 mln ton). (PAP)
mab/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.10.2018, 12:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |