Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z badania Deloitte, w nadchodzącym roku szkolnym polska rodzina wyda średnio 1718 złotych na szkolną wyprawkę dla dziecka. W przypadku rodzin z jednym dzieckiem będzie to średnio 1388 zł, z dwojgiem 1898 zł, a z trojgiem 2742 zł.
17 proc. kwoty wydatków stanowią ubrania codzienne. Średnio po 15 proc. wynosi koszt podręczników i książek oraz urządzeń elektronicznych, takich jak tablet lub komputer. 12 proc. Polacy wydadzą na odzież sportową do szkoły dla dzieci, a 9 proc. stanowią artykuły szkolne.
69 proc. Polaków na moment kompletowania wyprawki szkolnej wybiera sierpień. Najczęściej są to zakupy w sklepach stacjonarnych - księgarniach (60 proc.), dyskontach (57 proc.), odzieżowych sieciówkach (54 proc.) oraz w hipermarketach (54 proc.). Deloitte wskazuje, że na zakupy związane z wyprawką szkolną Polacy wybierają sklepy ze względu na wygodę (56 proc.) oraz konkurencyjne ceny (54 proc.).
W sklepach stacjonarnych polskie rodziny najczęściej kupują odzież i podręczniki. Z kolei kupno online wybierają w przypadku urządzeń elektronicznych lub subskrypcji cyfrowych.
Ponad połowa rodziców (51 proc.) deklaruje, że w tym roku zamierza wydać na wyprawkę tyle samo pieniędzy, co w poprzednim. Wynika to z przekonania, że dzieci potrzebują mniej artykułów niż rok wcześniej (57 proc.) lub z faktu posiadania mniejszej ilości dzieci w wieku szkolnym (24 proc.). Innymi odpowiedziami badanych był mniejszy budżet niż rok temu (22 proc.) lub zmartwienie o sytuację gospodarczą (13 proc.). (PAP)
autor: Dorota Stelmaszczyk
dst/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.08.2019, 16:35 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |