Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ujęciu globalnym Huawei sprzedał w tym okresie 55,8 mln smartfonów, co oznacza spadek o 5 proc., licząc rok do roku. Sprzedaż Samsunga zmniejszyła się jednak o 30 proc. do 53,7 mln sztuk – napisano w raporcie Canalys.
Rzecznik Huawei ocenił te wyniki jako oznakę „niezwykłej odporności w tych trudnych czasach”. Przedstawiciele Samsunga oświadczyli, że spodziewają się wzrostu popytu na smartfony w drugiej połowie roku.
Restrykcje nałożone na Huawei przez władze USA zakłócają jego biznes poza Chinami kontynentalnymi. Koncern zdominował jednak rynek wewnętrzny, na który trafiło ponad 70 proc. jego smartfonów, i który w stosunkowo dobrym stanie wyszedł z pandemii koronawirusa – napisano w sprawozdaniu Canalys.
„Gdyby nie Covid-19, to by nie nastąpiło. Huawei w pełni wykorzystał ożywienie chińskiej gospodarki, by ponownie uruchomić swój biznes smartfonów” - ocenił starszy analityk Canalys, Ben Stanton.
Jednak sprzedaż smartfonów Huawei za granicą spadła w II kwartale o 27 proc., a sama pozycja na rynku chińskim „nie wystarczy, by utrzymać Huawei na szczycie, gdy globalna gospodarka zacznie wychodzić z kryzysu” - ocenił inny cytowany w raporcie analityk Mo Jia.
Huawei stał się jednym z kluczowych elementów sporu pomiędzy Pekinem a Waszyngtonem, który uznaje chiński koncern za znaczące zagrożenie dla cyberbezpieczeństwa. Władze USA twierdzą, że urządzenia Huawei mogą być używane do szpiegowania na rzecz ChRL, czemu firma stanowczo zaprzecza.
Z Kantonu Andrzej Borowiak (PAP)
anb/ ap/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.07.2020, 18:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |