Newsletter

ECOFIN bez porozumienia ws. podatku od sprzedaży w internecie

29.04.2018, 11:16aktualizacja: 29.04.2018, 11:16

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Podczas spotkania w Sofii unijni ministrowie finansów (ECOFIN) nie osiągnęli w sobotę porozumienia w sprawie szybkiego wprowadzania podatku od zysku ze sprzedaży towarów i usług w internecie - poinformowało bułgarskie radio publiczne.

UE proponuje 3-procentowy podatek od przychodów firm, które w skali globalnej osiągają ze sprzedaży internetowej łączne roczne przychody w wysokości 750 mln euro, a w skali UE - przychody w wysokości 50 mln euro.

Na konferencji prasowej po zakończenie dwudniowego posiedzenia ministrów finansów UE w Sofii unijny komisarz ds. gospodarki i finansów Pierre Moscovici stwierdził, że w sprawie "istnieje wiele różnych poglądów". "Niektóre kraje nie chcą podejmować decyzji w ostatniej chwili" - dodał bułgarski minister finansów Władisław Goranow.

Według KE digitalne spółki płacą znacznie niższe podatki w porównaniu z firmami z innych branż, ponieważ w szeregu państwach nie mają miejscowych przedstawicielstw lub mają je w krajach o dogodnych warunkach podatkowym. Do szybkiej zmiany opodatkowania wzywają przede wszystkim Niemcy i Francja. Decyzja jednak powinna być podjęta jednogłośnie przez wszystkie kraje członkowskie, a o taką zgodę jest na razie trudno.

Decyzja w tej sprawie może dotknąć takie firmy jak Amazon, Facebook, Google. Według propozycji KE podatek ten trzeba będzie płacić w kraju, w którym towary i usługi zostały dostarczone.

Wcześniej w sobotę Moscovici stwierdził, że podatek od zysku ze sprzedaży towarów i usług w internecie, a także od reklam w sieciach społecznościowych będzie korzystny dla wszystkich Europejczyków i nie jest reakcją na wprowadzone przez USA cła na aluminium i stal. (PAP)

Ewgenia Manołowa

man/ sp/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.04.2018, 11:16
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ