Newsletter

Eksperci: Facebook staje się najpoważniejszym rywalem YouTube

19.02.2017, 12:18aktualizacja: 19.02.2017, 12:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Umożliwiający użytkownikom darmową publikację filmów popularny serwis YouTube obchodził 14 lutego swoje dwunaste urodziny. Zdaniem ekspertów, jego największym rywalem na internetowym rynku serwisów wideo w najbliższych latach będzie Facebook.

"Ciężko wyrokować, czy YouTube pozostanie najlepiej zarabiającą spółką oferującą darmową publikację filmów w internecie, ale jest to bardzo prawdopodobne. Jego największymi rywalami są inne serwisy społecznościowe, przede wszystkim Facebook, który mocno stawia na rozwój opcji wideo i możliwości sprzedaży związanych z tym reklam" - powiedział PAP dr Jan Zając, psycholog społeczny z UW i prezes firmy Sotrender.

"YouTube, opierając się na algorytmach swojego właściciela - Google, pozwala precyzyjnie wyszukiwać pożądane wideo, zaś Facebook dba o to, by użytkownicy +odkrywali+ treści przez własne powiązania z innymi użytkownikami, fanpage'ami czy markami, z którymi użytkownik się utożsamia. To właśnie ta kwestia może być kluczowa - tworzenie zaangażowanej społeczności poprzez wideo jest znacznie łatwiejsze na portalu, który pokrywa szeroki zakres potrzeb użytkownika" - dodaje dyrektor ds. sprzedaży firmy analitycznej MUSE Filip Sobiecki.

Domena youtube.com została zarejestrowana 14 lutego 2005 r. przez byłych pracowników firmy PayPal Chada Hurleya, Steve'a Chena i Jaweda Karima. Pierwsze wideo pojawiło się w serwisie cztery miesiące później. W październiku 2006 r. Google kupiło serwis za 1,65 mld USD. Polska wersja językowa YouTube jest dostępna od 19 czerwca 2007 r.

Jak podaje YouTube, serwis codziennie odwiedza ponad 30 mln użytkowników. Co minutę zawartość YouTube powiększa się o 300 godzin wideo. (PAP)

kku/ maro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.02.2017, 12:18
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ