Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wiceprezes Małopolskiego Oddziału Polskiej Izby Turystyki, zarazem prezes Polskiego Stowarzyszenia Flisaków Pieninńskich Jan Sienkiewicz, ocenił w rozmowie z PAP, że turystyka w Pieninach przeżywa rozkwit.
"Porównując rok do roku jedną z największych atrakcji w Małopolsce, czyli przełom Dunajca, mamy wzrost liczby turystów o ok. 30 tys. W analogicznym okresie zeszłego roku obsłużyliśmy 180 tys. turystów, obecnie ponad 212 tys. osób, czyli o ok. 15 proc. więcej" - wyjaśnił Sienkiewicz.
Wskazał, że w całym zeszłorocznym sezonie, który trwa od 1 kwietnia do października ze spływu Dunajcem skorzystało ok. 250 tys. osób, a w tym roku liczba ta może wzrosnąć do 300 tys., co oznaczałby ok. 20 proc. więcej.
Prezes Pomorskiego Oddziału PIT Remigiusz Dróżdż potwierdza, że większy niż w ubiegłym roku jest także ruch turystyczny nad Bałtykiem. Zastrzegł, że nie dysponuje danymi statystycznymi, niemniej różne szacunki mówią o wzroście sięgającym nawet 20 proc.
Według niego wpływ ożywienia w krajowej turystyce powinien być widoczny w ogólnych danych o gospodarce. "Branża turystyczna to jeden z większych pracodawców w Polsce. Szacujemy, że w województwie pomorskim pracuje w niej ok. 28 tys. osób - oficjalnie. Mówi się, że drugie tyle może pracować nieoficjalnie" - dodał.
Zdaniem głównego ekonomisty Societe Generale Jarosława Janeckiego wzrost w branży turystycznej będzie widoczny w danych o gospodarce, bowiem usługi stanowią znaczącą część wkładu do PKB.
Tzw. szybki szacunek PKB w trzecim kwartale Główny Urząd Statystyczny ma opublikować w połowie listopada. (PAP)
mmu/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.08.2016, 09:50 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |