Newsletter

Eksperci: możliwy 10-procentowy wzrost rynku lotniczego w 2016 r. w Polsce

16.02.2016, 19:49aktualizacja: 16.02.2016, 19:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wzrost rynku transportu lotniczego o 10 proc. do 33 mln pasażerów w 2016 r. - prognozuje w swoim raporcie o rynku lotniczym firma PwC. Zwraca także uwagę na konieczność pozyskania strategicznego inwestora dla LOT-u.

"Dziesięcioprocentowy wzrost liczby pasażerów w tym roku to szacunek optymistyczny, ale realny, biorąc pod uwagę ambitne plany zarówno niskokosztowych, jak i tradycyjnych przewoźników w Polsce. Przełoży się to na dalszy prężny rozwój większości portów regionalnych oraz stabilny wzrost lotniska Chopina, które w tym roku ma szansę obsłużyć ok. 12 mln pasażerów” - powiedział wicedyrektor w dziale doradztwa biznesowego PwC Michał Szyk.

Głównym źródłem wzrostu liczby pasażerów w Polsce - w ocenie PwC - pozostają porty regionalne, w tym Modlin, co świadczy o rosnącej pozycji niskokosztowych przewoźników. W ocenie ekspertów PwC w 2015 r. udział tanich linii w przewozach pasażerskich przekroczył 50 proc. i był wyższy o 6 proc. w stosunku do 2014 r. Z kolei udział przewoźników czarterowych wynosi kilkanaście procent i pozostaje stabilny w okresie ostatnich 3 lat. Cały czas udział w rynku tracą tradycyjni przewoźnicy sieciowi, którzy w 2015 r. odpowiadali za około 35 proc. wolumenu przewozów.

Na polskim rynku największy udział pod względem liczby przewiezionych pasażerów po trzech kwartałach 2015 r. miały trzy linie: Ryanair (30 proc.), Wizzair (22 proc.) i Polskie Linie Lotnicze LOT (21 proc.).

Prognozowany szybszy wzrost rynku lotniczego Europy Środkowo-Wschodniej w porównaniu z Europą Zachodnią oznacza, że właśnie w naszym regionie, w tym w Polsce, zagraniczne linie lotnicze, przede wszystkim zaś przewoźnicy niskokosztowi, będą szukać możliwości inwestycyjnych. (PAP)

krm/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.02.2016, 19:49
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ