Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Andrzej Kubisiak z agencji pracy Work Service podkreślił, że zanim nastał sezon wakacyjny o ponad jedną piątą wzrósł popyt na pracowników.
"To pokazuje, że mamy do czynienia z dobrą koniunkturą na pracę, jeszcze przed nadejściem wakacji. Gdy sezon w pełni wystartuje, to wielu przedsiębiorców może zetknąć się z niedoborami kadrowymi. Bezrobocie od wielu miesięcy systematycznie spada i już teraz, przed wakacyjnym boomem, spadło poniżej 8 proc., a z reguły w okresie letnim jest jeszcze niższe. Mogą na tym skorzystać pracownicy, bo firmy będą starały się przyciągnąć do siebie ludzi atrakcyjnymi wynagrodzeniami – prognozował.
Według eksperta, ten sezon powinien być lepszy niż rok temu np. dla kelnerów czy hostess. Już teraz firmy poszukują m.in. sprzedawców w centrach handlowych, recepcjonistek i pracowników call center. Brakuje też kasjerów i pakowaczy.
Na możliwy problem w znalezieniu pracowników sezonowych zwrócił uwagę w rozmowie z PAP Łukasz Komuda z Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych. "Pracodawcy w poprzednich latach przyzwyczaili się, że nie mieli problemu z obsadzeniem wakatów. Teraz sytuacja się zmieniła" - podkreślił.
Jego zdaniem największe niedobory mogą wystąpić m.in. w pracach polowych, usługach. "Już każdy w dużym mieście zorientował się, czy to w Biedronkach, w mniejszych sklepach, czy u fryzjera, że pojawiają się osoby mówiące ze wschodnim akcentem. To znaczy, że już zabrakło tam Polaków do pracy. Pracownicy ze wschodu też uczą się funkcjonować na naszym rynku i poszukują pracy, z co najmniej umową zlecenie" - zaznaczył Komuda. (PAP)
pż/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.06.2017, 14:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |