Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W wydarzeniu zorganizowanym na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich uczestniczą przedsiębiorcy, naukowcy, przedstawiciele instytucji publicznych i społecznych, ale także przedstawiciele zagranicznych firm oraz dyplomaci z Niemiec, Wielkiej Brytanii, Korei czy Holandii.
Minister przedsiębiorczości i technologii, która jest inicjatorką forum, podkreśliła we wtorek, że polskie firmy, które powstawały w 1989 roku, cieszą się niezwykłą żywotnością
"Firmy, które były zakładane 30 lat temu, gdy zaczynaliśmy transformację ustrojową, rzeczywiście mają się nieźle. Według raportów przygotowanych na nasze zlecenie, około 60 proc. założonych wtedy firm przetrwało do dziś. To przedmiot do dumy, ale też troski; właściciele tych firm dzisiaj osiągają wiek emerytalny. Wiemy, jak długo buduje się markę – ci, którzy zajmują się marketingiem mówią, że trwa to ok. 25 lat. Byłoby więc bardzo źle, gdyby te dobre firmy, znane na lokalnym i zagranicznym rynku, zniknęły" – powiedziała Jadwiga Emilewicz.
Minister podkreśliła, że impreza jest okazją do świętowania 30-lecia wolnej gospodarki w Polsce. Przypomniała, że "przedsiębiorcy generują ponad 60 proc. polskiego PKB, zatrudniają ponad 70 proc. aktywnych zawodowo Polaków i są prawdziwymi autorami sukcesu gospodarczego naszego kraju".
Emilewicz podkreśliła, że polskie władze "czuwają nad korzystną dla polskiej gospodarki legislacją, rozwiązaniami wspierającymi innowacje w przedsiębiorstwach oraz inwestycjami, które są niezbędne do wytwarzania przewag konkurencyjnych". (PAP)
autor: Rafał Pogrzebny
rpo/ pad/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.09.2019, 21:10 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |