Newsletter

Eurostat: Europejczycy coraz chętniej kupują produkty w internecie

30.11.2019, 16:24aktualizacja: 30.11.2019, 16:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Z roku na rok obywatele Unii Europejskiej coraz chętniej kupują produkty przez internet - wynika z badania Eurobarometr. W 2018 roku zakupy online robiło 60 proc. osób w UE w wieku od 16 do 74 lat; 10 lat wcześniej było to 32 proc.

Konsumenci doceniają zalety internetowych zakupów, takie jak możliwość dokonywania ich w dowolnym miejscu i czasie, dostęp do szerszej gamy produktów i możliwość łatwego porównywania cen. Okazją do kupienia towarów w okazyjnej cenie był Black Friday (czarny piątek), a będzie także nadchodzący "cyberponiedziałek" (Cyber Monday).

Chociaż mężczyźni robią zakupy online nieco częściej niż kobiety, odsetek kupujących przez internet zwiększył się bardziej wśród kobiet w ciągu ostatnich 10 lat (z 30 proc. w 2008 r. do 59 proc. w 2018 r.) niż wśród mężczyzn (z 35 proc. w 2008 r. do 61 proc. w 2018 r.).

W ciągu ostatnich 10 lat odsetek kupujących w UE wzrósł we wszystkich grupach wiekowych, ale przede wszystkim wśród młodszych użytkowników internetu w wieku 16–24 lat (z 40 proc. w 2008 r. do 72 proc. w 2018 r.) oraz wśród osób w wieku od 25 do 34 lat (z 46 proc. w 2008 r. do 78 proc. w 2018 r.).

Najwyższy odsetek osób, które kupowały przez internet w poprzednim roku, był w Danii (84 proc.), Wielkiej Brytanii (83 proc.), Holandii (80 proc.), Szwecji (78 proc.) i Niemczech (77 proc.).

W Polsce było to ok. 50 proc.

Z Brukseli Łukasz Osiński (PAP)

luo/ akl/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 30.11.2019, 16:24
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ