Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zysk Facebooka wzrósł w pierwszym kwartale 2017 r. o 76 proc. rok do roku i wyniósł ponad 3 mld dol. Jak podał serwis BBC, amerykański portal społecznościowy zawdzięcza ten wynik m.in. większej liczbie użytkowników.
Według opublikowanych danych, co miesiąc z serwisu korzysta 1,94 mld osób, z czego prawie 1,3 mld robi to codziennie. Większość nowych użytkowników pochodzi spoza Europy i Stanów Zjednoczonych.
Jak podkreśliło BBC, od kilku ostatnich tygodni amerykański potentat działa jednak pod silną presją z powodu m.in. pojawiającej się w serwisie mowy nienawiści. W środę, jak przypomniało BBC, szef Facebooka Mark Zuckerberg ogłosił, że zatrudnia 3 tys. dodatkowych pracowników, którzy mają moderować treści zamieszczane na stronach serwisu.
Po ogłoszeniu wyników Mark Zuckerberg, cytowany przez BBC, powiedział, że "wielkość bazy użytkowników umożliwiła zwiększenie roli serwisu" i jego rozwoju w takich obszarach jak telewizja, ochrona zdrowia czy polityka.
"Mając takie podstawy, skoncentrujemy się na budowaniu społeczności. Pracy jest przed nami wiele" - dodał Zuckerberg.
Facebook zawdzięcza wzrost przychodów głównie wpływom reklamowym. Jak wynika z opublikowanych danych, w pierwszym kwartale wzrosły one o 51 proc. do 7,9 mld dol. Jednak, jak podało BBC powołując się na wypowiedź dyrektora finansowego firmy Davida Wehnera, "wzrost przychodów reklamowych znacznie spowolni w kolejnych miesiącach 2017 r.".
Wehner powtórzył wcześniejsze obawy, że Facebook zbliża się do granicy możliwości, jeśli chodzi o liczbę reklam, jakie może "upchnąć" na strony użytkowników. (PAP)
maja/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 04.05.2017, 20:47 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |