Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Ze zwiększeniem produkcji wiąże się przyspieszenie pracy linii i zatrudnienie nowych pracowników. Wszystkie operacje są robione szybciej, ale przez większą ilość pracowników, w związku z czym auto schodzi z linii nie co półtorej minuty, ale co minutę i 20 sekund” – powiedział w poniedziałek PAP dyrektor gliwickiego zakładu Andrzej Korpak.
Nowa Astra produkowana jest w Gliwicach od września ubiegłego roku; do końca 2015 r. z linii produkcyjnych zjechało ok. 20 tys. aut tego modelu, a od początku 2016 r. kolejne prawie 40 tys. egzemplarzy. Miesięczna produkcja gliwickiego zakładu to ok. 12,5-14 tys. aut tego modelu.
„Jedziemy pełną parą (…); jeżeli uda się tak do samego końca roku, to w 2016 r. wyprodukujemy 150 tys. samochodów tego modelu” – ocenił Korpak. „Regularnie zwiększamy produkcję, dlatego, że zapotrzebowanie jest bardzo duże; to sukces” – uważa dyrektor fabryki.
Obecnie na model Astra – ten wytwarzany w Gliwicach oraz model kombi, produkowany od niedawna w brytyjskiej fabryce Ellesmere Port – złożono ok. 150 tys. zamówień. „Przekroczyło to nasze plany” – przyznał Korpak.
W związku z dużym popytem zakład zwiększył zatrudnienie, przyjmując w ostatnim czasie 70 nowych pracowników. Były to kolejne przyjęcia w firmie, zatrudniającej obecnie niespełna 4 tys. osób.
W ubiegłym roku gliwicka fabryka Opla wyprodukowała w sumie ponad 169,4 tys. samochodów kilku modeli, o 53 proc. więcej niż rok wcześniej. Na początku 2016 r. przedstawiciele zakładu prognozowali, że ożywienie na europejskich rynkach może przynieść wzrost produkcji również w tym roku.
(PAP)
akp/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.04.2016, 18:11 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |