Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wiadomości nie są skanowane w płatnej wersji Gmail dla firm, która w ogóle nie pokazuje reklam, ale w darmowej wersji dla prywatnych użytkowników było tak od momentu uruchomienia serwisu w kwietniu 2004 roku.
Google, który ubiega się o klientów korporacyjnych, tłumaczy, że zmiana ma zakończyć zamieszanie i ujednolicić politykę w sprawie jego serwisu pocztowego.
Gmail będzie w dalszym ciągu prześwietlał wiadomości pod kątem spamu i ataków phishingowych. Będzie też nadal wyświetlał reklamy, ale ich personalizacja będzie odbywała się na podstawie informacji o użytkowniku zgromadzonych za pośrednictwem innych usług Google'a, np. YouTube.
Choć Gmail jako pierwszy serwis tego typu zaoferował użytkownikom pojemną skrzynkę pocztową i skuteczną ochronę przed spamem, to zawarta w nim funkcja skanowania korespondencji w celach reklamowych od początku wywołała kontrowersje i budziła obawy związane z ochroną prywatności.
Gmail z szacowaną liczbą 1,2 miliarda użytkowników jest obecnie najbardziej popularnym serwisem pocztowym na świecie. (PAP)
akl/ mc/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.06.2017, 20:50 |
Źródło informacji | dpa,Media |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |