Newsletter

Greccy operatorzy turystyczni obawiają się następstw Brexitu

03.07.2016, 22:52aktualizacja: 03.07.2016, 22:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Greccy operatorzy turystyczni obawiają się następstw Brexitu. Według prezesa Stowarzyszenia Przedsiębiorstw Turystycznych (SETE) Andreasa Andreadisa na krótką i średnią metę te następstwa mogą okazać się bolesne.

Grecki przemysł turystyczny jest w ogromnym stopniu uzależniony od prosperity gospodarczego takich krajów jak Wielka Brytania. Stąd - podkreśla Andreadis - sektor ten może już od 2017 roku zacząć odczuwać negatywne skutki Brexitu.

W 2O15 roku Grecję odwiedziło 2,4 miliona Brytyjczyków, którzy wydali tam dwa miliardy euro.

Utrata wartości funta w stosunku do euro zmniejszy napływ turystów z W. Brytanii. Mogłoby to być zamortyzowane przez obniżenie stawek w greckich hotelach. Jednak - według Andreadisa - hotelarze już teraz wyczerpali swoj "margines manewru", ponieważ przed paru miesiącami rząd, zmuszony spłacać pożyczki pomocowe, wprowadził nowe podatki i opłaty.

Już wcześniej na dochodach greckiego sektora turystycznego bardzo negatywnie odbiło się osłabienie gospodarki rosyjskiej.

W 2014 roku w Grecji wypoczywało 1,2 miliona turystów Rosji. W następnym roku już tylko 512 000.

To bezpośredni skutek spadku wartości rosyjskiej waluty. W czerwcu 2014 r. jedno euro kosztowało 47 rubli, a w 2015 r. już 61 rubli.

Grecji udało się zrekompensować sobie utratę części klientów z Rosji zwiększonym napływem turystów z W. Brytanii i innych krajów UE, ale niedługo na greckich plażach i pod Akropolem będzie się zapewne słyszało znacznie mniej angielskiego.(PAP)

ik/ ro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.07.2016, 22:52
Źródło informacji Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ