Newsletter

Grupa Eurocash do 2025 r. wycofa jajka z chowu klatkowego

11.03.2018, 08:32aktualizacja: 11.03.2018, 08:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Grupa Eurocash poinformowała w piątek o decyzji wycofania do 2025 r. ze sprzedaży jaj klatkowych. Jest to już kolejna sieć sklepów, która rezygnuje z tzw. "trójek". Na razie jednak, większość oferowanych w polskich sklepach jaj pochodzi z chowu klatkowego.

Do Grupy Eurocash należą marki własne, takie jak sklepy Delikatesy Centrum, a także ogromne sieci franczyz — sklepy Euro, ABC, Gama, Lewiatan i Groszek. To blisko 15.000 sklepów w Polsce.

Niedawno podobną decyzję podjęła sieć handlowa Żabka i Frehmarket. Wcześniej o zaprzestaniu sprzedaży do 2025 r. jaj z chowu klatkowego poinformowały m.in. największe dyskonty (Biedronka, Lidl, Kaufald, Aldi, Netto), największa polska grupa gastronomiczna (Sfinks), supermarkety (Tesco, Carrefour, Auchan, Piotr i Paweł), a także wiele innych firm.

Według Stowarzyszenia "Otwarte klatki" w Polsce jedynie 12 proc. kur nie jest trzymanych w klatkach. Natomiast w całej Unii Europejskiej (w 2016 r.) ponad 44 proc. kur było hodowanych w systemach bezklatkowych. Procentowo najwięcej ptaków w chowie bezklatkowym było w Luksemburgu (100 proc.), Austrii (98 proc.) i Niemczech (90 proc.). W Wielkiej Brytanii 50 proc. jaj spożywczych i do przetwórstwa pochodzi z wolnego wybiegu; producenci z wysp są ponadto liderem europejskiego rynku jaj wolonowybiegowych – pochodzi od nich 40 proc. wszystkich unijnych jaj oznaczonych cyfrą 1. (PAP)

autor: Anna Wysoczańska

awy/ dym/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.03.2018, 08:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ