Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w październiku 2017 r., w stosunku do poprzedniego miesiąca, wzrosły o 0,5 proc. (w tym towarów - o 0,7 proc. przy spadku cen usług - o 0,1 proc.).
"W poszczególnych grupach towarów i usług konsumpcyjnych odnotowano zróżnicowaną dynamikę cen. Największy wpływ na wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem miały w tym okresie wyższe ceny żywności (o 1 proc.), odzieży i obuwia (o 3,5 proc.) i w zakresie mieszkania (o 0,4 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 0,23 p. proc., 0,18 p. proc. i 0,09 p. proc. Niższe ceny w zakresie rekreacji i kultury (o 0,5 proc.) obniżyły ten wskaźnik o 0,03 p. proc." - napisał GUS.
W stosunku do analogicznego miesiąca ub. roku inflacja wyniosła 2,1 proc. (w tym usługi wzrosły o 2,7 proc., a towary - o 2 proc.) i znajdowała się w granicach odchyleń od celu inflacyjnego określonego przez Radę Polityki Pieniężnej (2,5 proc. +/- 1 p. proc.).
"Największy wpływ na ukształtowanie się wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych na tym poziomie miały wyższe ceny żywności (o 5,8 proc.) oraz w zakresie mieszkania (o 2 proc.), które podwyższyły wskaźnik odpowiednio o 1,27 p. proc. i 0,52 p. proc. Niższe ceny odzieży i obuwia (o 4,6 proc.) obniżyły ten wskaźnik o 0,27 p. proc. (PAP)
autor: Marcin Musiał
mmu/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 13.11.2017, 15:54 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |