Newsletter

GUS: sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu br. wzrosła o 8,2 proc. rdr

20.07.2018, 13:54aktualizacja: 20.07.2018, 13:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu br. była wyższa niż przed rokiem o 8,2 proc. (wobec wzrostu o 5,8 proc. w czerwcu ub. roku). W porównaniu z majem br. miał miejsce wzrost sprzedaży detalicznej o 3,5 proc. - poinformował w piątek GUS.

"W czerwcu br. tempo wzrostu sprzedaży detalicznej w cenach stałych r/r było wyższe niż w dwóch poprzednich miesiącach. W czerwcu 2018 r. wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku utrzymał się we wszystkich grupach" - podał GUS.

Zgodnie z komunikatem, wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej „ogółem” najwyższy wzrost w czerwcu 2018 r. w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku (w cenach stałych) zaobserwowano w jednostkach zaklasyfikowanych do grupy „pozostałe” (o 10,1 proc. wobec wzrostu o 2,6 proc. przed rokiem).

"Znaczny wzrost sprzedaży odnotowano również w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 9,8 proc.), jak również w podmiotach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 9,6 proc.) oraz sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 7,3 proc.)" - informuje GUS.

"Spośród grup o niższym udziale w sprzedaży detalicznej +ogółem+ wysoki wzrost wykazały podmioty sprzedające: tekstylia, odzież, obuwie (o 16,9 proc.); meble, rtv, agd (o 14,4 proc.); farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny (o 9,3 proc.)" - napisano.

Urząd statystyczny wyliczył, że w okresie styczeń-czerwiec br. wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku wyniósł 6,8 proc. (wobec wzrostu o 6,9 proc. w 2017 r.). W okresie tym udział grupy "żywność, napoje i wyroby tytoniowe" w strukturze sprzedaży detalicznej „ogółem” stanowił 26,2 proc. (PAP)

mmu/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.07.2018, 13:54
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ