Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost o 8,7 proc. w ujęciu rocznym, zaś w ujęciu miesięcznym - na spadek o 1,4 proc.
Powyższe dane GUS podał w cenach bieżących, natomiast w cenach stałych w lutym tego roku odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku o 5,2 proc. (wobec wzrostu o 9,5 proc. przed miesiącem oraz o 6,2 proc. w lutym 2016 r.). W porównaniu ze styczniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 2,8 proc. (wobec wzrostu przed rokiem o 1,3 proc.).
Według GUS w lutym 2017 r. podobnie jak w styczniu odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku we wszystkich grupach. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej "ogółem" wysoki wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku zaobserwowano w jednostkach zajmujących się handlem paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 8,5 proc. wobec spadku o 2,5 proc. przed rokiem) oraz w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 5,2 proc. wobec wzrostu o 14,6 proc. przed rokiem), jak również w podmiotach zaklasyfikowanych do grupy "pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach" (o 5,1 proc. wobec wzrostu o 8,5 proc. przed rokiem).
W grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej "ogółem" znacznie zwiększyła się sprzedaż w jednostkach wchodzących w skład grupowań: "tekstylia, odzież, obuwie" (o 13,2 proc.) oraz "farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny" (o 12,5 proc.). (PAP)
pif/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.03.2017, 15:53 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |