Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W końcu IV kwartału 2015 r. liczba wolnych miejsc pracy w firmach zatrudniających co najmniej 1 osobę wynosiła 63,9 tys. i była niższa niż w kwartale poprzednim o 9,3 tys., tj. o 12,6 proc. Jednak w porównaniu z czwartym kwartałem 2014 r. wzrosła ona o 9,5 tys., tj. o 17,5 proc.
W końcu omawianego okresu nieobsadzonych było jeszcze 15,8 tys. (tj. 13,5 proc.) nowo utworzonych miejsc pracy. W IV kwartale 2015 r. utworzono o 14,9 proc. mniej nowych miejsc pracy w porównaniu z poprzednim kwartałem oraz o 24 proc. mniej niż w IV kwartale poprzedniego roku. W tym czasie zlikwidowano nieznacznie więcej (o 0,8 proc.) miejsc pracy niż w III kwartale 2015 r. i o 5,1 proc. więcej niż w czwartym kwartale 2014 r.
Wolne miejsca pracy były przede wszystkim w sektorze prywatnym (87,7 proc.) oraz w jednostkach zatrudniających powyżej 49 osób (48,9 proc.). Najwięcej wolnych miejsc pracy zanotowano w jednostkach prowadzących działalność w zakresie przetwórstwa przemysłowego (22,9 proc.) oraz handlu i napraw pojazdów samochodowych (18,9 proc.).
W czwartym kwartale 2015 r. firmy najczęściej poszukiwały robotników przemysłowych i rzemieślników (21,2 proc.), specjalistów (21,1 proc.), a także operatorów i monterów maszyn i urządzeń (16,4 proc.).
Najwięcej wolnych miejsc pracy było w woj. mazowieckim (24,5 proc.), śląskim (11,4 proc.) i dolnośląskim (10,8 proc.). Najskromniejszą ofertą dysponowały województwa podkarpackie (1,2 proc.), podlaskie (1,5 proc.) i warmińsko-mazurskie (1,7 proc.).
W 2015 roku w Polsce powstało 601,9 tys. nowych miejsc pracy. (PAP)
drag/ mhr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.03.2016, 16:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |