Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pytania zadawano w ramach kwartalnego badania "Monitor Rynku Pracy" przygotowanego przez Randstad. Badanie przeprowadzono w maju i czerwcu przez internet w 35 krajach Europy, Azji, obu Ameryk i w Australii. Pytano blisko 15 tys. osób, w wieku 18-67 lat, pracujących minimum 24 godziny w tygodniu. W Polsce badanie objęło 814 osób.
13 proc. na pytanie o oczekiwania pracodawcy co do mailowego i telefonicznego kontaktu odpowiedziało zdecydowanie tak, a 47 proc. - tak. Najwięcej deklarujących taką postawę pracodawcy było w grupie od 55 do 67 roku życia (70 proc.) i najmłodszych pracowników - 61 proc. między 18 a 24 rokiem życia.
Jednocześnie presję pracodawcy, by odpowiadać na maile i odbierać jego telefony czuje 36 proc. osób - 9 proc. zdecydowanie. Najwięcej - po 41 proc. jest ich w przedziale wiekowym 35-44 i 55-67 lat.
66 proc. Polaków bez problemu zapomina o pracy, gdy jest na urlopie - 23 proc. deklaruje to zdecydowanie. Tu największy odsetek ze względu na wiek przypada między 35 a 44 rokiem życia.
Z własnej woli - "bo lubi być na bieżąco" - odpowiada na służbowe maile i odbiera telefony 40 proc. badanych - 8 proc. zdecydowanie odpowiada na takie pytanie ankiety. Zdecydowanie nie ma takiej postawy 18 proc. Polaków. Wśród tych, którzy chcą być na bieżąco jest 46 proc. mężczyzn i 35 proc. kobiet.
Ankieta dotyczyła też oczekiwań pracodawców co do dostępności pracowników poza godzinami pracy. 53 proc. badanych odpowiedziało, że w trakcie pracy spotyka się z takimi oczekiwaniami - 9 proc. zdecydowanie odpowiedziało na takie pytanie. (PAP)
ago/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
| Data publikacji | 18.07.2015, 10:22 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |