Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Gumball 3000 to nietypowy wyścig samochodowy o długości 3000 mil lub prawie 5000 kilometrów odbywający się na drogach otwartych dla ruchu, a każda edycja zahacza o miejsca odwiedzane przez międzynarodową elitę towarzyską.
W wydarzeniu regularnie biorą udział gwiazdy z całego świata - artyści, biznesmeni, twórcy trendów i filantropi, którzy pomagają zebrać fundusze na cele charytatywne Fundacji Gumball. W rzeczy samej, Fundacja wspiera projekty młodzieżowe i edukacyjne, programy sportowe, infrastrukturalne i środowiskowe na całym świecie. Prawdziwym zwycięzcą jest zawsze dobroczynność.
W tym roku wyścig Gumball przejdzie przez Europę, startując z Mykonos, a kończąc na Ibizie 15 czerwca, i przejdzie przez Ateny i Saloniki, pod drodze zahaczając o raj dla żeglarzy, czyli „Porto Montenegro” w Tivacie. Samochody przejadą przez Chorwację, docierając do Wenecji 11 czerwca. 12 czerwca wszystkie załogi będą zadawać szyku na terenie Proving Ground w Balocco (Vercelli, Włochy), przekazując marce Alfa Romeo powitanie u siebie wyjątkowego miksu fantastycznych samochodów, radości i celebrytów. Proving Ground to jedno z najważniejszych miejsc przynależnych marce, miejsce powstania modeli zespołów wyścigowych Alfy Romeo, które wygrywały na najlepszych światowych torach. Następnym etapem będzie Monako, a kolejnego dnia wyścig dotrze do Barcelony, by zakończyć się ostatecznie na Balearach.
Najszybsze okrążenia na Proving Ground nie są jedynym hołdem Alfy Romeo dla 20-letniej historii Gumball – od początku wszyscy fani podziwiali wspaniałe, specjalnie przygotowanym samochodem Stelvio Quadrifoglio SUV z niestandardowym lakierem nadwozia, stworzonym przez Alfa Romeo Design Center.
Jest to nawiązanie do wyjątkowej kolorystyki nadwozia widzianej na torze Fiorano, 14 lutego podczas jazdy testowej zespołu „Alfa Romeo Racing” C38, kiedy to Kimi Räikkönen wziął udział w sesji testowej za kierownicą samochodu wyścigowego o unikatowym wzorze nadwozia San Valentino, w koniczynki i serca.
Dla tego specjalnego Stelvio Quadrifoglio, biorącego udział w Gumball, projektanci Alfa Romeo wybrali motyw zgodny z luksusowym wizerunkiem tej sportowej marki, podkreślonym akcentami kolorystycznymi i przyciągającymi wzrok elementami typowymi dla lakierów nadwozi luksusowych supersamochodów, prototypów, samochodów wyścigowych i pojazdów typu „one-off”, które biorą udział w tym wyjątkowym wydarzeniu.
Nadwozie Volcano Black ozdobione jest szarym motywem koniczyny, który odtwarza kultowe logo na całej powierzchni i ten podstawowy wzór ozdobiony jest fluorescencyjnymi, zielonymi dekoracjami, przedstawiającymi najbardziej charakterystyczne elementy ikonografii Alfa Romeo. Należą do nich: duży wąż na bocznych panelach, napis Alfa Romeo w najbardziej klasycznej czcionce na tylnej szybie oraz logo marki zajmujące cały dach. 20-calowe felgi aluminiowe mają ten sam kolor co logo Alfa Romeo, które wyróżnia się na czarnych zaciskach hamulcowych, stworzonych specjalnie, by przyciągnąć uwagę i usytuowanych w pobliżu polerowanych tylnych świateł: Alfa Romeo Stelvio zachwyci widzów w jedenastu krajach europejskich i nie będzie to tylko zasługa osiągów i niepowtarzalnego dźwięku Quadrifoglio, generowanego przez 2.9 V6 Bi-Turbo z potężnymi 510 KM.
Oficjalnym partnerem Gumball 3000 jest Carrera - legendarną marką awangardowych okularów wspierająca zespół F1 oraz Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2019, 18:40 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ