Newsletter

Badanie: 66 proc. pracowników nie obawia się utraty zatrudnienia

04.03.2015, 13:46aktualizacja: 04.03.2015, 13:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

66 proc. pracowników nie obawia się utraty zatrudnienia, a jednocześnie 81 proc. pracodawców planuje utrzymać obecny poziom miejsc pracy – wynika z trzeciej edycji badania Barometr Rynku Pracy, którego wyniki zaprezentowano w środę.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie firmy Work Service S.A. Przeprowadził je instytut Millward Brown S.A. W grupie pracowników badanie zrealizowano na próbie 522 osób pracujących, zaś w grupie pracodawców badanie zrealizowano na próbie 300 firm, po 100 wywiadów dla firm małych, średnich oraz dużych. Badania przeprowadzano w styczniu 2015 r. za pomocą wspomaganych komputerowo wywiadów telefonicznych CATI.

Według Work Service, z większości ekonomicznych wskaźników wynika, że 2015 rok ma być dobrym okresem dla polskiego rynku pracy. Potwierdzają to sami pracodawcy, wśród których zdecydowana większość (81 proc.) planuje w tym roku utrzymać obecny poziom miejsc pracy. Mimo to ponad jedna czwarta (28 proc.) pracowników obawia się utraty pracy w najbliższym dwóch latach (w sierpniu ub.r. takie obawy wyraziło 16 proc. badanych). Największe obawy są wśród osób zatrudnionych na umowy zlecenie lub o dzieło (48 proc.).

"Za nami 2014 rok i możemy śmiało powiedzieć, że kondycja polskiego rynku pracy jest lepsza niż ktokolwiek mógł oczekiwać jeszcze dwanaście miesięcy temu. Na koniec ubiegłego roku stopa bezrobocia była najniższa od 2008 r. W związku z większym popytem inwestycyjnym ze strony przedsiębiorców i przyspieszeniem polskiej gospodarki, wskaźniki obrazujące rynek pracy poprawiły się. W tym roku widzimy kontynuację tego trendu" - ocenił prezes zarządu Work Service S.A. Tomasz Hanczarek. (PAP)

aop/ pz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.03.2015, 13:46
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ