Newsletter

Badanie Koszyk cen: święta w 2015 r. nie będą droższe od ubiegłorocznych

19.12.2015, 08:34aktualizacja: 19.12.2015, 08:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na przygotowanie tegorocznych Świąt Bożego Narodzenia wydamy podobne kwoty, jak w ubiegłym roku – wynika z badania Koszyk cen, przeprowadzonego przez portal dlahandlu.pl w 9 sieciach hipermarketów i dyskontów w 8 miastach w Polsce.

„Całościowe spojrzenie na rynek pokazuje, że na święta wydamy podobne kwoty jak w 2014 r., bo sieci utrzymały większość cen na niezmienionym poziomie. Było to efektem panującej na rynku deflacji. Z tego też powodu sieci mniej sił poświęcały na wojnę cenową i promocyjną, bo starały się chronić swoje marże. Nieznaczne podwyżki rok do roku dotyczą m.in. cen cukru, zaś obniżki – serów żółtych i nabiału, zwłaszcza masła” – powiedziała redaktor naczelna dlahandlu.pl. Edyta Kochlewska.

Z badania wynika, że Auchan i Kaufland utrzymały pozycję liderów cenowych, choć Kaufland coraz mocniej zbliża się do konkurenta. Na przestrzeni roku najmocniej w ceny zainwestowały sieci Netto i Tesco. Główni gracze – Biedronka, Lidl, Aldi, Carrefour i Tesco oferują zakup 50 produktów w bardzo zbliżonych cenach (245-253 zł).

Badanie Koszyk cen dlahandlu.pl prowadzone jest nieustannie od 6 lat. W 2013 roku Komisja Europejska uznała, że jest to „przykład dobrych praktyk na rynku porównywarek cenowych". Od 2014 r. monitoringi przeprowadzane są w terminach znanych jedynie redakcji portalu.(PAP)

lun/ mhr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.12.2015, 08:34
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ