Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Wysokie temperatury, 30 st. upały, bezdeszczowy lipiec i sierpień sprawiły, że Tatry cieszyły się bardzo dużą popularnością wśród turystów. Ponadto wydarzenia w świecie związane z atakami terrorystycznymi w popularnych miejscach turystycznych spowodowały, że turyści wybierali kierunki krajowe" – powiedziała Wojtowicz z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej.
"Myślę, że to najlepszy sezon letni w Zakopanem od kilkunastu lat. Pogoda w górach zazwyczaj jest zmienna i słońce raczej nas tu nie rozpieszcza, jednak to lato było wyjątkowo słoneczne i ciepłe" - podsumowała.
O wyjątkowo udanym sezonie w Tatrach świadczą choćby wstępne dane dot. frekwencji turystycznej w Tatrzańskim Parku Narodowym. Tylko w lipcu odnotowano ponad pół miliona wejść w polskie Tatry.
O dobrych wakacyjnych miesiącach mówią też hotelarze i właściciele popularnych kwater prywatnych, gdzie bez wcześniejszych rezerwacji trudno było znaleźć wolny pokój.
Przybliżone dane o liczbie turystów, którzy odwiedzili w wakacje Zakopane, będą znane dopiero w październiku - po podsumowaniu tak zwanych opłat miejscowych, jakie uiszczają turyści u właścicieli kwater. Przedstawiciele władz miasta pod Giewontem zauważają jednak, że popularne Krupówki "pękały w szwach".
"Mijające wakacje należy zaliczyć do jednych z najlepszych, jeżeli chodzi o frekwencję turystyczną. Wielką popularnością cieszyły się rozmaite wydarzenia kulturalne i sportowe. Chociaż wakacje zaczynaliśmy w deszczu, to sezon był wyjątkowo słoneczny" – powiedział burmistrz Zakopanego Leszek Dorula. (PAP)
szb/ gma/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
| Data publikacji | 29.08.2015, 14:06 |
| Źródło informacji | PAP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |