Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Poza prowadzeniem rozmów (100 proc.), ponad trzy czwarte użytkowników telefonów komórkowych (78 proc.) wysyła i odbiera za ich pośrednictwem wiadomości SMS. Z mniej typowych dla telefonów funkcji największą popularnością (57 proc.) cieszy się aparat fotograficzny" - podkreślają autorzy raportu.
Robienie zdjęć za pomocą telefonu jest bardziej popularne, niż wykorzystywanie go jako zegarka lub budzika (53 proc. badanych ), a także kalendarza lub terminarza (44 proc. respondentów).
31 proc. Polaków korzysta z funkcji nagrywania wideo, a z rejestrowania dźwięku - 13 proc. Chętnie też korzystamy z internetu. 37 proc. Polaków przegląda za pomocą telefonu strony internetowe. Z kolei pocztę elektroniczną i prognozę pogody, a także konto w serwisie społecznościowym sprawdza odpowiednio: 28 proc. i 22 proc. respondentów.
12 proc. badanych używa telefonu do robienia zakupów, rezerwacji biletów lub hotelu. "Jeśli chodzi o funkcje multimedialne, telefony najczęściej służą do słuchania muzyki, radia (33 proc.), rzadziej do oglądania materiałów wideo (20 proc.), grania w gry (18 proc.), a sporadycznie – do czytania książek i innych plików tekstowych (9 proc.)" - zaznaczył CBOS.
"Ponad jedna czwarta użytkowników telefonów komórkowych (27 proc.) korzysta z nawigacji i map. Stosunkowo nielicznym (12 proc.) zdarza się edytować przy pomocy telefonu komórkowego pliki tekstowe lub zdjęcia. Mało rozpowszechnione są płatności zbliżeniowe przy użyciu smartfona (5 proc.). Poza tym wśród innych wymieniano takie funkcje jak: np. latarka, kalkulator, notatnik" - dodał CBOS. (PAP)
dol/ par/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.09.2015, 14:02 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |