Newsletter

Co Polacy wiedzą o oponach i jak o nie dbają? Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego rozpoczyna działalność

15.11.2013, 15:53aktualizacja: 15.11.2013, 15:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polacy nie doceniają codziennego znaczenia opon i mają małą świadomość prawidłowego ich użytkowania oraz wpływu na bezpieczeństwo jazdy i koszty. Takie są najważniejsze spostrzeżenia wynikające z badania opinii publicznej na temat świadomości znaczenia opon dla bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, przeprowadzonego przez Millward Brown dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.(1)

Podczas jazdy samochodem od styku opony z podłożem zależy nasze zdrowie i życie oraz właściwości jezdne pojazdu. Dlatego jakość opon ma tak duży wpływ na bezpieczeństwo i jakość jazdy.

92% kierowców deklaruje, że jeździ na oponach letnich latem, a na zimowych zimą, jednak nie mają oni nawyku dbania o nie. Pokazują to wyniki badania dotyczące sprawdzania ciśnienia w oponach - tylko 39% kierowców robi to raz na jakiś czas, przy tankowaniu, tylko 9% przed długą podróżą, a aż 5%, niestety, nigdy. I to w sytuacji, w której ponad 80% kierowców zapewnia, że zna konsekwencje niskiego ciśnienia w oponach, zaliczając do nich: gorszą kontrolę nad pojazdem, szybsze zużycie opon, większe zużycie paliwa oraz poważne uszkodzenie opony, które może prowadzić do wypadku.

Misją PZPO jest wspieranie, pomoc i upowszechnianie wkładu firm członkowskich do wszystkich ważnych aspektów życia społecznego, takich jak: transport, bezpieczeństwo drogowe i zrównoważony rozwój. Jako organizacja pracodawców i partner społeczny, Związek będzie prezentować opinie branży w sprawach związanych z gospodarką, w zakresie środowiska i klimatu, energii, bezpieczeństwa drogowego, standardów technicznych, informacji i ochrony konsumentów oraz bezpieczeństwa pracy.

Polski przemysł oponiarski w liczbach:

- liczba producentów opon - 8 (Bridgestone, Continental, Dębica, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, Trelleborg, Apollo Vredestein),

- liczba fabryk - 4,

- zatrudnienie bezpośrednie - ok. 10 000 osób,

- dzienna produkcja opon - ok. 100 000 sztuk,

- bezpośrednie inwestycje - ponad 6,8 mld PLN (od 1990 roku),

- generuje rocznie - ok. 7,7 mld PLN polskiego PKB (dane za 2012 rok).

(1)Badanie Millward Brown dla Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego, IX/X 2013, N = 1000 osób.

Kontakt dla mediów:

Mira Poręba

tel. kom. +48 697 698 404

e-mail: mira.poreba@pzpo.org.pl

Źródło informacji: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.11.2013, 15:53
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ