Newsletter

The Coca-Cola Company i Green Mountain Coffee Roasters, Inc. zawierają wieloletnie i globalne partnerstwo strategiczne

06.02.2014, 17:11aktualizacja: 06.02.2014, 17:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

The Coca-Cola Company zawiera partnerstwo z Green Mountain Coffee Roasters, Inc. z myślą o uruchomieniu nowej platformy zimnych napojów Keurig. Coca-Cola przejmie 10% mniejszościowego pakietu akcji w Green Mountain Coffee Roasters, Inc. za 1,25 mld USD.

ATLANTA i WATERBURY, Vermont - (BUSINESS WIRE) - Spółki The Coca-Cola Company (NYSE: KO) i Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) (NASDAQ: GMCR) ogłosiły dzisiaj zawarcie 10-letniej umowy w celu współpracy ukierunkowanej na opracowanie i wprowadzenie światowej oferty The Coca-Cola Company do nadchodzącego domowego systemu do napojów Keurig Cold™ firmy GMCR. Na podstawie wspomnianej globalnej umowy strategicznej, GMCR i The Coca-Cola Company rozpoczną współpracę, której celem jest dostarczenie systemów Keurig Cold™ konsumentom na całym świecie. Z myślą o uzgodnieniu długoterminowych warunków współpracy, spółki zawarły także umowę o nabyciu pakietu akcji zwykłych, na podstawie której The Coca-Cola Company wejdzie w posiadanie 10% mniejszościowego pakietu akcji GMCR.

Zgodnie z umową, The Coca-Cola Company uzyska 16 684 139 nowo wyemitowanych akcji GMCR za kwotę około 1,25 mld USD, co odpowiada ok. 10% własności GMCR (po ich emisji). Nowo wyemitowane akcje wycenione na 74,98 USD za sztukę, co odpowiada 50-dniowej średniej cenie akcji ważonej wolumenem (VWAP, Volume Weighted Average Price) na dzisiejszy dzień zamknięcia giełdy.

Częścią tej strategicznej współpracy będzie także uzyskanie przez GMCR statusu wyłącznego partnera The Coca-Cola Company w zakresie produkcji i sprzedaży jednorazowych kapsułek z napojami marki Coca-Cola. Obie spółki przyjrzą się również innym potencjalnym okazjom do współpracy opartym na platformie Keurig®.

"Z The Coca-Cola Company jako ogólnoświatowym partnerem strategicznym dla naszego wielomarkowego, domowego systemu do napojów Keurig Cold, wierzymy, że istnieje znaczna szansa rozwoju i uczynienia kategorii zimnych napojów kategorią premium poprzez przekazanie konsumentom nowoczesnego i wygodnego sposobu przygotowywania ich ulubionych napojów za naciśnięciem przycisku - powiedział Brian P. Kelley, prezes i dyrektor generalny GMCR. - Ten globalny związek łączy niedoścignione zalety marki, kanałów dystrybucji i marketingu The Coca-Cola Company z innowacyjną technologią i wiedzą posiadaną przez GMCR nt. systemów do napojów".

"Nasza wizja obejmująca rok 2020, wzywa do podjęcia decydujących i wczesnych działań w celu ciągłego doskonalenia oraz rozwijania naszych globalnych systemów, aby w jak najlepszym stopniu spełniać oczekiwania naszych klientów i konsumentów na całym świecie - oznajmił Muhtar Kent, przewodniczący i dyrektor generalny The Coca-Cola Company. - Ta umowa przedstawia nasze kreatywne podejście do partnerstw i zdolność do określania oraz pozostawania na pozycji lidera trendów konsumenckich napędzających branżę. Łącząc przywództwo firmowe i światowy zasięg spółki The Coca-Cola Company z innowacyjną technologią GMCR, razem będziemy w stanie skorzystać z wielu ekscytujących szans na rozwój w segmencie jednorazowych kapsułek branży napojowej. Co równie ważne, partnerstwo to zapewni naszym konsumentom wygodny sposób degustacji ulubionych napojów, przygotowując je w domu".

Inwestycja ma dobiec końca w marcu 2014 r. i podlegać zwyczajowym warunkom końcowym, w tym otrzymania wymaganych zgód regulacyjnych.

System GMCR do napojów na jednorazowe kapsułki Keurig Cold™ jest wciąż rozwijany i prawdopodobnie wejdzie na rynek w roku podatkowym 2015. Keurig Cold™ wykorzystuje dokładnie zaprojektowane jednorazowe kapsułki do przygotowania świeżych, zimnych napojów, w tym: napojów gazowanych, wód smakowych, napojów owocowych, izotonicznych i herbat w domu konsumenta. Cała operacja wymaga wciśnięcia jednego przycisku, zapewnia wysoką jakość i różnorodność, czyli wszystko to, co amerykańscy konsumenci pokochali w platformie systemów do napojów gorących Keurig®. System do napojów zimnych, podobnie do swojego starszego brata, ma być platformą o architekturze otwartej.

Wykorzystanie przychodów przez GMCR

GMCR zamierza wdrożyć istotny program odkupienia akcji w celu ograniczenia spadku wartości księgowej akcji. Będzie to miało miejsce w oparciu o istniejące upoważnienie Spółki do odkupienia akcji o wartości 1,1 mld USD. Co więcej, GMCR zamierza wykorzystać część przychodów z emisji nowych papierów wartościowych do sfinansowania spodziewanych nakładów inwestycyjnych na system do napojów Keurig Cold™ przez następne kilka lat.

Bank of America Merrill Lynch wystąpił w charakterze doradcy finansowego GMCR, a Baker & McKenzie LLP pełni funkcję radcy prawnego.

Green Mountain Coffee Roasters, Inc.

Będąc liderem w dziedzinie kawy i ekspresów do kawy, Green Mountain Coffee Roasters, Inc. (GMCR) (NASDAQ: GMCR) zdobył uznanie za swoje wielokrotnie nagradzane kawy, innowacyjną technologię zaparzania jednej filiżanki Keurig® Single Cup i odpowiedzialne pod względem społecznym praktyki biznesowe. GMCR wspiera lokalne i światowe społeczności, inwestując w kawę uprawianą w bezpieczny dla środowiska sposób i przekazywanie części zysków przed opodatkowaniem na rzecz projektów społecznych i środowiskowych. Więcej informacji można uzyskać na stronie internetowej: http://www.gmcr.com. Zakup produktów Keurig® i Green Mountain Coffee® jest możliwy na stronach: http://www.Keurig.com, http://www.greenmountaincoffee.com lub http://www.keurig.ca.

GMCR systematycznie publikuje użyteczne dla inwestorów informacje w dziale Investor Relations na swojej strony internetowej http://www.GMCR.com, w tym komunikaty prasowe i pełne sprawozdania finansowe przedłożone do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełdy. Spółka zachęca inwestorów do zgłaszania się do tego działu w celu uzyskania ważnych informacji i wiadomości (http://investor.gmcr.com/alerts.cfm?). Co więcej, prenumerując newsletter spółki, wiadomości otrzymujemy wprost od GMCR z chwilą ich publikacji.

Wypowiedzi prognozujące GMCR

Pewne informacje zawarte w niniejszym komunikacie prasowym stanowią "wypowiedzi prognozujące". Można je rozpoznać poprzez to, że nie odnoszą się ściśle do faktów historycznych lub bieżących. Często zawierają takie słowa, jak: "wierzy", "spodziewa się", "oczekuje", "szacuje”, "zamierza” , "planuje", "dąży" lub słowa o podobnym znaczeniu, a także czasowniki odnoszące się do przyszłości lub warunku, takie jak: "będzie", "powinien", "może", "zmierza", "zamierza" lub "prognozuje". Brak takich lub podobnych wyrażeń nie oznacza jednak, że nie mamy do czynienia z wypowiedzią prognozującą. Wypowiedzi takie mogą odnosić się do: spodziewanego wpływu kosztów surowców oraz naszych działań w zakresie wyceny na wyniki operacyjne i marże brutto, spodziewane tendencje sprzedaży netto i wyniki dochodu oraz inne miary finansowe, spodziewaną produkcyjność i wzrost kapitału obrotowego, powodzenie wprowadzenia nowych ofert towarowych, wpływ zmian na rynku walutowym, adekwatności wewnętrznie wygenerowanych środków i istniejących źródeł płynności finansowej, takich jak dostępność finansowania bankowego, spodziewane wyniki operacyjne przejętych przedsiębiorstw, zdolność do emisji papierów dłużnych lub innych papierów wartościowych, oczekiwania co do nabycia naszych akcji zwykłych na podstawie obecnych upoważnień, spodziewanych płatności dywidend oraz wpływu postępowań wszczętych przez amerykańską Komisję Papierów Wartościowych i Giełdy i wszelkich innych powiązanych sporów, jak również dodatkowych postępowań rządowych, a także postępowań egzekucyjnych. Wypowiedzi prognozujące nie stanowią prognoz ani gwarancji przyszłych zdarzeń lub okoliczności, które to mogą nie mieć miejsca w przyszłości. Zarząd spółki wierzy, że wspomniane wypowiedzi prognozujące w chwili ich składania były racjonalne. Nie należy nadmiernie polegać na wypowiedziach prognozujących, ponieważ odnoszą się tylko do czasu, w którym zostały wydane. Nie zobowiązujemy się do aktualizacji wypowiedzi prognozujących czy to w wyniku nowo zaistniałych informacji, wydarzeń w przyszłości, czy też innych okoliczności. Co więcej, wypowiedzi prognozujące podlegają pod pewne czynniki ryzyka i niepewności, które mogą spowodować, że wyniki firmy będą w sposób zasadniczy różnić się od doświadczeń firmy, bieżących oczekiwań lub prognoz. Czynniki ryzyka i niepewności obejmują m.in. te wyszczególnione w części 1. "Pozycja 1A. Czynniki ryzyka" i części 2. "Pozycja 7. Omówienie zarządu i analiza kondycji finansowej oraz wyników operacyjnych" sprawozdania rocznego za rok podatkowy 2013 złożonego na formularzu 10-K, z późniejszymi zmianami, oraz w innych częściach sprawozdania, a także te każdorazowo opisywane w kolejnych sprawozdaniach dla amerykańskiej Komisji Giełd i Papierów Wartościowych.

Faktyczne wyniki mogą w sposób znaczący odbiegać od tych przewidywanych w wypowiedziach prognozujących. Nie zobowiązujemy się do aktualizacji wypowiedzi prognozujących czy to w wyniku nowo zaistniałych informacji, wydarzeń w przyszłości, czy też innych okoliczności.

The Coca-Cola Company

The Coca-Cola Company (NYSE: KO) jest największą firmą zajmującą się produkcją napojów na świecie, oferującą w swoim portfolio ponad 500 marek napojów gazowanych i niegazowanych. Pod wodzą Coca-Coli, jednej z najbardziej wartościowych i rozpoznawalnych marek na świecie, nasza oferta obejmuje także inne marki o wartości 16 mld USD, w tym: Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia i Del Valle. Jesteśmy światowym numerem jeden na rynku napojów gazowanych, kaw gotowych do spożycia, jak również soków i napojów owocowych. Dzięki największemu na świecie systemowi dystrybucji napojów, konsumenci z ponad 200 krajów rozkoszują się naszymi napojami w tempie 1,9 mld porcji dziennie. Będąc niestrudzenie oddaną budowaniu społeczności żyjących w harmonii ze środowiskiem, nasza spółka skupia się na inicjatywach ograniczenia naszego śladu ekologicznego, wspierania aktywnego i zdrowego trybu życia, tworzenia otwartego środowiska pracy dla naszych pracowników i wzmacniania rozwoju gospodarczego społeczności, w których działamy. Wraz z naszymi partnerami odpowiedzialnymi za butelkowanie produktów, znajdujemy się w gronie 10 największych światowych pracodawców, zatrudniając ponad 700 000 pracowników. Więcej informacji można uzyskać w sekcji Coca-Cola Journey na stronie internetowej http://www.coca-colacompany.com, na serwisie Twitter twitter.com/CocaColaCo, na naszym blogu Coca-Cola Unbottled pod adresem http://www.coca-colablog.com lub na naszym profilu LinkedIn pod adresem: http://www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.

Wypowiedzi prognozujące The Coca-Cola Company

Niektóre oświadczenia zawarte w niniejszej informacji prasowej zawierają tzw. "wypowiedzi prognozujące" w rozumieniu amerykańskich przepisów federalnego prawa papierów wartościowych. Wypowiedzi zawierające takie słowa, jak: "uważać", "spodziewać się", „zamierzać”, "szacować", "oczekiwać", "planować", "będzie", a także podobne wyrażenia odnoszące się do przyszłych wydarzeń i okoliczności, stanowią wypowiedzi prognozujące i nie mają charakteru faktów. Wypowiedzi prognozujące podlegają pod pewne czynniki ryzyka i niepewności, które mogą spowodować, że wyniki spółki The Coca-Cola Company będą w sposób zasadniczy różnić się od doświadczeń firmy, bieżących oczekiwań lub prognoz. Wspomniane czynniki ryzyka obejmują m.in. otyłość i inne dolegliwości zdrowotne; niedobór wody i jej słabą jakość; zmiany w branży napojów bezalkoholowych i koniunkturze handlowej; wzrost konkurencji; wzrost popytu na produkty spożywcze i spadek produkcji rolnej spowodowany zmianami pogodowymi; konsolidację kanałów detalicznych lub utratę kluczowych klientów spożywczych lub detalicznych; niemożność rozwoju działalności na rynkach rozwijających się i wschodzących; zmiany kursów walutowych; wzrost stóp procentowych; niemożność zachowania dobrych relacji z partnerami odpowiedzialnymi za butelkowanie; pogorszenie się sytuacji finansowej naszych partnerów odpowiedzialnych za butelkowanie; wzrost stawek podatku dochodowego, zmiany prawa podatkowego i niekorzystne wyroki ws. podatkowych; wzrost podatków pośrednich lub wprowadzanie nowych takich podatków w Stanach Zjednoczonych Ameryki lub na innych kluczowych rynkach; wzrost kosztów, zakłócenia w dostawach lub niedobór energii elektrycznej lub paliw; wzrost kosztów, zakłócenia w dostawach lub niedobór składników, innych surowców lub materiałów na opakowania; zmiany praw i rozporządzeń w sprawie pojemników i opakowań na napoje; istotne, dodatkowe wymagania co do etykietowania i ostrzeżeń lub ograniczenie dostępności naszych produktów; niemożność zabezpieczenia naszych systemów informatycznych przed przestojami w usługach, sprzeniewierzeniem danych lub lukami bezpieczeństwa; niekorzystne ogólne warunki gospodarcze w Stanach Zjednoczonych Ameryki; niekorzystne warunki gospodarcze i polityczne na rynkach międzynarodowych; spory lub procesy prawne; niekorzystne warunki pogodowe; zmiany klimatyczne; uszczerbek na wizerunku marki i reputacji firmy wynikający z kwestii bezpieczeństwa i jakości, praw pracy lub człowieka, otyłości lub innych, nawet jeśli są bezpodstawne; zmiany lub niezastosowanie się do praw i rozporządzeń mających zastosowanie w przypadku naszych produktów lub prowadzonej działalności gospodarczej; zmiany w normach rachunkowości; niemożność osiągnięcia celów długoterminowych; przedłużającą się niepewność na światowych rynkach kredytowych; niewywiązywanie się jednego lub wielu naszych kontrahentów ze swoich zobowiązań finansowych; niemożność uzyskania dodatkowych korzyści stanowiących cele naszych programów produktywności i reinwestycyjnych; niemożność odnowienia układów zbiorowych pracy na satysfakcjonujących warunkach lub doświadczenie przez nas lub naszych partnerów odpowiedzialnych za butelkowanie strajków, przestojów w pracy lub niepokoi kadrowych; przyszłe koszty z tytułu utraty wartości, w tym podmiotów rozliczanych przy zastosowaniu metod kapitałowych; należności z tytułu wycofania się z programów świadczeń angażujących wielu pracodawców; niemożność pomyślnej integracji i zarządzania operacji butelkowania kontrolowanych lub stanowiących własność spółki; katastrofy o zasięgu globalnym lub regionalnym; oraz inne rodzaje ryzyka omówione w dokumentach przedłożonych amerykańskiej Komisji Giełd i Papierów Wartościowych, w tym sprawozdaniu rocznym na formularzu 10-K za rok zakończony dnia 31 grudnia 2012 r. i naszych kolejnych sprawozdaniach kwartalnych złożonych na formularzu 10-Q, do których to dostęp można uzyskać za pośrednictwem wspomnianej komisji. Nie zaleca się pokładania nadmiernego zaufania w wypowiedziach prognozujących, jako że odnoszą się tylko do czasu, w którym zostały wydane. The Coca-Cola Company nie zobowiązuje się do publicznego uaktualniania czy też weryfikowania wypowiedzi prognozujących.

KONTAKT:

Inwestorzy i analitycy:

Green Mountain Coffee Roasters, Inc.

Suzanne DuLong

tel. 802-488-2600

e-mail: Investor.Services@GMCR.com

lub

The Coca-Cola Company

Jackson Kelly

tel. 404-676-7563

-

Media:

ICR for Green Mountain Coffee Roasters, Inc.

Jessica Liddell

tel. 203-682-8208

lub

The Coca-Cola Company

Ben Deutsch

tel. 404-676-2683

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.02.2014, 17:11
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ