Newsletter

Czy i jak zdobimy jajka na Wielkanoc?

26.03.2018, 17:23aktualizacja: 26.03.2018, 17:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Zdobienie jajek na Wielkanoc/Badanie marzec 2018 (1)
Zdobienie jajek na Wielkanoc/Badanie marzec 2018 (1)
Wyniki badania opinii - marzec 2018.

Podsumowanie:

- 68% mieszkańców dużych miast zdobi jajka na Wielkanoc.

- Częściej tradycja kultywowana jest w gospodarstwach domowych, w których są dzieci.

- Częściej zdobienie wykonywane jest przez kobiety niż mężczyzn.

- Nieco więcej niż co czwarty badany barwił jajka wielkanocne w tradycyjny sposób (łuski cebuli, wosk).

- Im starsza osoba, tym częściej barwienie odbywa się w sposób tradycyjny (29% osób w wieku do 25 lat a 39% w wieku 55+).

- Najczęstsza metoda barwienia to używanie łupin cebuli. Na drugim miejscu są barwniki spożywcze w proszku lub tabletkach.

Pełna wersja raportu: www.puzzleresearch.pl/pl/nasze-projekty

Komentarz eksperta: Dbamy o tradycję i lubimy angażować w nią dzieci

"Zdobienie jajek wielkanocnych to zwyczaj celebrowany w Polsce od wieków. Do dziś wielu nie wyobraża sobie Wielkanocy bez jaj ozdabianych choćby w najprostszy sposób.

Z badań Puzzle wynika, że ponad 2/3 mieszkańców dużych miast zdobi jajka na Wielkanoc. Najczęściej robimy to w sposób inny niż nasi przodkowie - wykorzystując dostępne na rynku proste rozwiązania do barwienia, jak barwniki w tabletkach lub proszku, farby, nalepki. Niemniej zwraca uwagę wysoki odsetek osób, które ozdabiają jajka metodami tradycyjnymi. Zazwyczaj są to sprawdzone łupiny cebuli -znacznie rzadziej wosk i pisaki, czyli trudniejsza, ale bardzo efektowna metoda naszych babć.

Badanie Puzzle potwierdza, że tradycja kultywowana jest częściej w domach, w których są dzieci. To nie dziwi, bo zdobienie jajek to świetny pomysł na wspólne spędzenie czasu w gronie rodzinnym" - Roman Baszun, agencja badawcza Puzzle Research.

Metodologia i wykonawca badania

1 200 wywiadów osobistych z mieszkańcami 20 największych polskich miast. Badanie zrealizowano jesienią 2017 roku. Próba reprezentatywna dla populacji miast ze względu na płeć i wiek. Błąd statystyczny +/- 3 punkty procentowe.

Puzzle Research to polska agencja badań rynku specjalizująca się w badaniach konsumentów, handlu oraz jakości obsługi klienta.

KONTAKT:

Roman Baszun

tel. kom. 697992305

e-mail: kontakt@puzzleresearch.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.03.2018, 17:23
Źródło informacji Puzzle Research
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ