Newsletter

Firma BlackBerry ogłasza zyski w drugim kwartale z rzędu

28.03.2015, 12:12aktualizacja: 28.03.2015, 12:12

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kanadyjski producent telefonów firma BlackBerry ogłosiła w piątek, że zamknęła czwarty kwartał fiskalny z zyskiem dzięki zdecydowanym cięciom kosztów i dostosowaniu wartości inwestycyjnych. To drugi kwartał z rzędu, kiedy firma odnotowuje zyski.

Producent telefonów poinformował, że w kwartale, który zakończył się 28 lutego, dostarczył 1,3 mln telefonów, a klienci kupili 1,6 mln urządzeń za średnią cenę 211 dolarów. Dzięki temu w czwartym kwartale udało się wygenerować zysk rzędu 28 mln dolarów.

BlackBerry od dłuższego czasu borykało się z problemami finansowymi i dlatego jej prezes John Chen rozpoczął proces zmian w firmie. Jednym z elementów reform były poważne cięcia wydatków, a także otwarcie się BlackBerry na rynek oprogramowania, które w przyszłości ma się stać jednym z głównych źródeł jej dochodów. Firma zaczyna także koncentrować się na dostarczaniu produktów dla dużych podmiotów biznesowych, zamiast dla masowego odbiorcy.

"Nasze zdolności finansowe nie podlegają już dyskusji" - zapewnił prezes Chen podczas przedstawiania wyników firmy i zapewnił, że BlackBerry jest w połowie drogi do zakończenia procesu reform.

Wcześniej w tym miesiącu firma zapowiedziała, że zamierza wprowadzić kilka rozwiązań z zakresu bezpieczeństwa do mobilnych systemów operacyjnych iOS i Android. Poinformowała też o nawiązaniu współpracy z koncernami Google i Samsung. Natomiast podczas hiszpańskich targów Mobile World Congress (MWC) BlackBerry zaprezentowało nowy smartfon - Leap. Poza nim firma planuje do końca roku wypuścić na rynek trzy kolejne takie urządzenia. (PAP)

lm/ abr/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.03.2015, 12:12
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ