Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Do roku finansowego 2017 marka NIKE spodziewa się uzyskania dodatkowych przychodów rzędu ok. 10 mld dolarów;
- Strategia innowacji nadal znacząco stymuluje wzrost przychodów.
BEAVERTON, Oregon - (BUSINESS WIRE) - Firma NIKE, Inc. (NYSE:NKE) poinformowała dziś o postępach w realizacji swych kluczowych inicjatyw, które mają na celu osiągnięcie zrównoważonego, rentownego oraz długoterminowego wzrostu. Podczas spotkania inwestorów, które odbyło się w głównej siedzibie firmy w Beaverton (stan Oregon), podano, że przychody spodziewane do roku finansowego 2015 równe będą 30 mld USD, czyli osiągną górny, docelowy pułap przychodów na ten rok finansowy, szacowany wcześniej w granicach 28 - 30 mld USD. Firma podała także nową docelową wartość przychodów na rok finansowy 2017 - 36 mld USD. Ponadto potwierdzono dalszą realizację długoterminowego modelu finansowego, obejmującego wysoki jednocyfrowy wzrost przychodów, kilkunastoprocentowy zysk z tytułu wzrostu udziałów oraz zwiększenie zwrotów z kapitału.
"NIKE, Inc. posiada wszelkie predyspozycje, by odnieść sukces. Nigdy nie byliśmy w tak korzystnej sytuacji do czerpania zysków z możliwości, jakie mamy przed sobą - powiedział Mark Parker, prezes i dyrektor generalny NIKE, Inc. - Dysponujemy solidnym zespołem managerów i stale rozwijamy naszą strategię innowacji w celu tworzenia produktów i usług, które stymulują wzrost udziałów rynkowych, dostarczają atrakcyjnych możliwości zakupów na całym świecie oraz wzmacniają potencjał naszego potężnego łańcucha dostaw. Pragniemy nadal służyć sportowcom, nagradzać naszych udziałowców, zarządzać ryzykiem oraz być liderem branży, w której funkcjonujemy".
Przegląd marki NIKE
Zakłada się, że marka NIKE w największym stopniu przyczyni się do wzrostu przychodów firmy w związku z docelowym pułapem 36 mld USD planowanym dla NIKE, Inc. na rok finansowy 2017.
"Spodziewamy się, że do roku finansowego 2017 marka NIKE zapewni wzrost przychodów o blisko 10 mld USD, do czego przyczyni się tworzona przez nas odzież, produkty dla kobiet oraz działalność w obszarze handlu elektronicznego - powiedział Trevor Edwards, prezes marki NIKE. - W ciągu trzech ostatnich lat nasza marka odnotowała blisko 40-procentowy wzrost. Pragniemy nadal wspierać innowacje i poszerzać działalność, tworząc produkty i usługi inspirujące naszych klientów, jak również wspierając sportowców w pełnej realizacji ich potencjału".
Marka NIKE - możliwości geograficzne
Firma zaktualizowała również długoterminowe plany terytorialnego rozwoju marki NIKE do roku finansowego 2017. Na rynkach rozwiniętych (Ameryka Północna, Europa Zachodnia i Japonia) firma spodziewa się uzyskania wysokiego jednocyfrowego wzrostu średniorocznego w czteroletnim okresie od roku finansowego 2014 do 2017 włącznie, który ma przewyższyć uprzednio zakładany wzrost jednocyfrowy. Spółka zakłada, że wzrost przychodów w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej do roku finansowego 2017 przekroczy odpowiednio 14 mld i 6 mld USD.
W przypadku rozwijających się rynków działalności NIKE (Chiny, Europa Środkowo-Wschodnia oraz rynki wschodzące) firma zakłada średnioroczny wzrost w niskim dwucyfrowym tempie w czteroletnim okresie od roku finansowego 2014 do 2017 włącznie. Firma spodziewa się także, że średnioroczna stopa wzrostu w przypadku wschodzących rynków działalności sięgnie kilkunastu procent, a w przypadku Chin roczny wzrost przebiegać będzie w niskim dwucyfrowym tempie w okresie od roku finansowego 2014 do 2017 włącznie.
NIKE, Inc. - Direct to Consumer
Firma przedstawiła plan rozwoju działań realizowanych w ramach systemu Direct to Consumer (Wprost do klienta, DTC). Dzięki korzystnym wynikom uzyskiwanym zarówno przez standardowe i zakładowe punkty sprzedaży, jak i w ramach sprzedaży internetowej, firma spodziewa się, że zakładane na rok finansowy 2015 przychody w wysokości 5 mld USD, w ramach NIKE Brand DTC, zostaną osiągnięte niemal o rok wcześniej. Firma przewiduje ponadto, że przychody w ramach NIKE Brand DTC przekroczą 8 mld USD do końca roku finansowego 2017. W ciągu najbliższych czterech lat spodziewany jest wzrost przychodów o 2 mld USD ze sprzedaży elektronicznej, jak również wzrost wynikający z otwarcia nowych sklepów firmowych i zysków osiąganych przez już istniejące zakładowe i standardowe punkty sprzedaży.
Converse
Firma omówiła także plany dotyczące marki Converse, dla której przewidywany średnioroczny wzrost wyniesie kilkanaście procent, pozwalając do końca roku finansowego 2017 uzyskać przychody rzędu 3 mld USD. W ciągu najbliższych czterech lat firma przewiduje stabilny wzrost objętej franczyzą marki Chuck Taylor, przy znacznie szybszym wzroście innych marek Converse, nowej ofercie odzieżowej, rozwoju działalności w zakresie systemu Direct to Consumer oraz wdrażaniu dystrybucji bezpośredniej na kolejnych rynkach.
NIKE, Inc. - długoterminowe cele finansowe
Dokonując przeglądu wyników działalności firmy pod kątem długoterminowego modelu finansowego główny dyrektor finansowy, Don Blair, podkreślił, że firma osiąga stabilne wyniki dzięki dynamicznemu rozwojowi rynków: "Skupiamy się na zapewnieniu zrównoważonego i rentownego wzrostu oraz zwiększeniu zwrotów z kapitału. Znacząca ilość środków finansowych, jakie planujemy wypracować umożliwi nam inwestowanie w interesującą ofertę dla naszych klientów, wiodącą w branży innowacyjność oraz sprzedaż na kluczowych rynkach, w standardowych punktach sprzedaży i przez Internet, a także wspieranie naszego dalszego wzrostu, a jednocześnie pozwoli stale zwiększać zwroty gotówkowe na rzecz udziałowców".
Firma przedstawiła przyjęte przez siebie główne cele finansowe do końca roku 2017:
- Wysoki jednocyfrowy, średnioroczny wzrost przychodów;
- Kilkunastoprocentowy zysk z tytułu wzrostu udziałów (wartość średnioroczna);
- Utrzymanie stopy zwrotu z zainwestowanego kapitału na poziomie powyżej 20 procent;
- Wzrost wyrażonego w dniach wskaźnika zapasów z 5 do 10 dni;
- Wzrost przepływów gotówkowych w niskim, dwucyfrowym tempie (wartość średnioroczna);
- Roczne wydatki kapitałowe w granicach od 3 do 4% rocznych przychodów;
- Zwiększenie poziomu rocznych zwrotów gotówkowych na rzecz udziałowców poprzez zwiększenie rocznej dywidendy oraz dalszy odkup udziałów.
Pozostali przedstawiciele i możliwość odtworzenia nagrania
Pozostali przedstawiciele głównego zarządu NIKE, Inc. to: Elliott Hill, prezes ds. rynków globalnych i sprzedaży; Jayme Martin, wiceprezes i dyrektor główny ds. kategorii globalnych; Jeanne Jackson, prezes ds. produktów i handlu; Christiana Shi, prezes ds. systemu Direct to Consumer oraz Eric Sprunk, główny dyrektor operacyjny.
Inwestorzy i media mogą odtworzyć nagranie oraz prezentację pod adresem http://investors.nikeinc.com. Po ok. 24 godzinach od prezentacji na około rok udostępniona zostanie również transkrypcja nagrania wraz z innymi materiałami.
NIKE, Inc.
Firma NIKE, Inc., której siedziba znajduje się w pobliżu Beaverton w stanie Oregon, to wiodący światowy projektant, sprzedawca i dystrybutor oryginalnego obuwia, odzieży, sprzętu i akcesoriów sportowych do różnego rodzaju dyscyplin i form aktywności służących dbaniu o kondycję. W pełni kontrolowane przez firmę NIKE marki to m.in. Converse Inc., która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria sportowe, oraz Hurley International LLC, która projektuje, sprzedaje i dystrybuuje obuwie, odzież i akcesoria dla młodzieży oraz sprzęt do windsurfingu. Więcej informacji oraz sprawozdań na temat zysków NIKE i innych danych finansowych znaleźć można na stronie: http://www.nikeinc.com lub w serwisie Twitter (@NIKE).
Niniejszy komunikat prasowy zawiera wypowiedzi prognozujące podlegające czynnikom ryzyka i niepewności, które mogą sprawić, że rzeczywiste wyniki będą znacząco odbiegać od prognozowanych. Czynniki te dokładniej opisane są w sprawozdaniach składanych okresowo przez NIKE w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, w tym dokumentach 8-K, 10-Q i 10-K.
KONTAKT:
NIKE, Inc.
Dział ds. kontaktu z inwestorami
Kelley Hall
tel. 503-532-3793
-
Dział ds. kontaktu z mediami
Kellie Leonard
tel. 503-671-6171
Źródło informacji: Business Wire
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.10.2013, 15:38 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |