Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Weszła w życie uchwała w sprawie zwolnień od podatku od nieruchomości w obszarze Starego Miasta. Poniżej zamieszczamy podstawowe informacje na ten temat.
Przypomnijmy, uchwała dotyczy terenu Starówki wpisanego do Wojewódzkiego Rejestru Zabytków. Prawo do zwolnienia przysługuje właścicielowi nieruchomości pod warunkiem, że w nieruchomości prowadzona jest działalność gospodarcza za wyjątkiem branż wyłączonych, przedsiębiorca jest mikroprzedsiębiorcą, czyli zatrudnia do 9 osób, właściciel nieruchomości złoży zgłoszenie zamiaru korzystania ze zwolnienia i nie zalega z zapłatą podatków i opłat na rzecz gminy-miasto Grudziądz.
Z możliwości uzyskania wsparcia wyłączono następujące branże: stacje paliw, handel odzieżą używaną, sklepy monopolowe oraz sklepy prowadzące detaliczną sprzedaż napojów alkoholowych na mocy zezwolenia rodzaju B i C, salony i sklepy operatorów sieci komórkowych, apteki, punkty sprzedaży wyrobów farmaceutycznych i zielarskich, sklepy z bronią, sprzedaż detaliczna poza siecią sklepową, straganami i targowiskami, instytucje finansowe, banki, usługi finansowe i para bankowe, instytucje ubezpieczeniowe, usługi ubezpieczeniowe, usługi bukmacherskie, salony gier oraz odpłatne parkingi strzeżone i niestrzeżone.
Uchwała uzależnia nabycie prawa do zwolnienia po spełnieniu łącznie następujących warunków:
1) złożenia przez podatnika zgłoszenia wraz z załącznikami,
2) przedstawienia wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, otrzymanych w roku, w którym podatnik ubiega się o pomoc oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczenia o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
3) złożenia informacji, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z 29 marca 2010 r.
w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,
4) złożenia oświadczenia o niezaleganiu w stosunku do gminy-miasto Grudziądz z zapłatą podatków lub innych należności pieniężnych,
5) złożenia oświadczenia o wykorzystaniu nieruchomości na działalność gospodarczą, prowadzoną przez mikroprzedsiębiorstwo.
Treść uchwały oraz załączniki dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej: http://bip.grudziadz.pl/strony/8976.dhtml. Dokumenty należy dostarczyć do Biura Obsługi Interesantów w Przyziemiu Ratusza.
Wykaz dokumentów do złożenia dostępny tutaj.
Biuro Prezydenta
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.06.2014, 12:29 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |