Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Grupa Wirtualna Polska powstała w lutym 2014 roku z połączenia portali Wirtualna Polska i o2, przy udziale funduszu Innova Capital.
Prezes zarządu Grupy Wirtualna Polska Jacek Świderski powiedział, że pieniądze pozyskane ze sprzedaży akcji przeznaczone będą na nowe inwestycje.
"Przede wszystkim chcemy dokończyć dzieła, które rozpoczęliśmy w ubiegłym roku kiedy to na inwestycje wydaliśmy blisko 70 mln zł. W tym roku chcemy wydać podobną kwotę. Pozyskaliśmy z giełdy prawie 100 mln zł, aby umocnić przewagę Wirtualnej Polski i rozstrzygnąć, kto jest numerem jeden w polskim internecie" - powiedział Świderski.
Nie powiedział jednak, jakie inwestycje spółka chce w tym roku zrealizować.
"Ponieważ w transakcjach takich jak fuzje czy przejęcia zwykle stosuje się metodę faktów dokonanych to niestety nie mogę na razie powiedzieć niczego konkretnego. Dużą część swojego czasu poświęcam na rozmowy z przedsiębiorcami i liczę, że już w najbliższych tygodniach poinformujemy o pierwszych transakcjach" - dodał Świderski.
Oferta publiczna Wirtualnej Polski obejmowała 3,34 mln nowych akcji i 5,85 mln akcji sprzedawanych przez udziałowca - spółkę European Media Holding, kontrolowaną przez fundusz Innova Capital. W ramach oferty akcje objęło 7,38 tys. inwestorów indywidualnych i 347 inwestorów instytucjonalnych. W sumie wartość przeprowadzonej oferty to 294,2 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie.
Grupa Wirtualna Polska jest 7. debiutantem na Głównym Rynku GPW w 2015 roku oraz 474. spółką notowaną na tym rynku.(PAP)
krm/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.05.2015, 16:52 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |