Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"W grudniu 2015 r. bieżące i przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się w porównaniu do listopada br. Wartości głównych wskaźników powróciły do poziomu podobnego jak w październiku br. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 5,4 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie minus 9,3" - podał GUS.
Zgodnie z informacją urzędu statystycznego spadły wartości wszystkich składowych wskaźnika. W największym stopniu pogorszyły się oceny dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 13,9 pkt. proc.).
"Dla pozostałych składowych wskaźnika odnotowano spadki w granicach od 1,2 do 5,2 pkt proc. W porównaniu do grudnia 2014 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,2 pkt proc. W 2015 r. wartość BWUK wyniosła minus 10,9 i była o 6,1 p. proc. wyższa niż w 2014 r." - napisano.
GUS wskazał, że wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 5,4 pkt proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie minus 13,7.
Wśród składowych wskaźnika najbardziej pogorszyły się przewidywania dotyczące przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 13,9 pkt proc.). "Jako jedyna poprawiła się wartość składowej wskaźnika dotycząca przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 3,4 pkt proc.). W porównaniu do grudnia 2014 r. obecna wartość WWUK jest wyższa o 4,2 pkt proc." - dodano. (PAP)
mmu/ pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.12.2015, 11:52 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |