Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W cenach stałych sprzedaż wzrosła o 1,5 proc. rok do roku - wobec wzrostu o 6,6 proc. przed miesiącem oraz 8,9 proc, w kwietniu ub. r.
W porównaniu z marcem br. sprzedaż detaliczna w cenach bieżących spadła o 2,1 proc. z kolei w cenach stałych spadek wyniósł 2,6 proc wobec wzrostu 2,3 przed rokiem.
"Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w kwietniu br. była wyższa niż przed rokiem w większości grup" - wskazano w komunikacie.
Ogółem najwyższy wzrost odnotowano w jednostkach prowadzących pozostałą sprzedaż detaliczną w niewyspecjalizowanych sklepach (o 5,7 proc. wobec wzrostu o 15,9 proc. przed rokiem) oraz w podmiotach zajmujących się handlem pojazdami samochodowymi, motocyklami i częściami (o 4,4 proc. wobec 10,2 proc.).
Jak podał GUS sprzedaż wzrosła także w grupach: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” o 14,8 proc., „tekstylia, odzież, obuwie” o 10,9 proc. oraz „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” o 7,6 proc.
Spadek sprzedaży wykazały natomiast podmioty handlujące żywnością, napojami i wyrobami tytoniowymi o 1,2 proc., co - jak wskazuje GUS w komunikacie - było związane z wcześniejszą datą Świąt Wielkanocnych w tym roku.
Niższą sprzedaż odnotowano również w jednostkach sprzedających paliwa stałe, ciekłe i gazowe o 0,6 proc.
W okresie styczeń-kwiecień br. sprzedaż detaliczna zwiększyła się w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku o 3,4 proc. (wobec wzrostu o 6,5 proc. w 2014 r.).(PAP)
krm/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.05.2015, 16:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |