Newsletter

Jak Wiedeń ułatwia przesiadkę na rowery miejskie

20.09.2016, 12:01aktualizacja: 20.09.2016, 12:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. 3 (c) gewista
Fot. 3 (c) gewista
Wiedeń od lat korzysta z systemu rowerów miejskich Citybike. Obecnie dostępnych jest 1500 rowerów. W godzinach szczytu może się jednak zdarzyć, że wszystkie są wypożyczone. Dlatego od niedawna na ekranach reklamowych w środkach transportu publicznego pojawia się aktualna informacja o dostępności rowerów na najbliższym przystanku.

Sieć rowerów miejskich, Citybike Wien, w ostatnich latach bardzo się rozrosła. Obecnie rower miejski można wypożyczyć przy jednej ze 121 stacji rowerowych. Nadeszła pora, aby zintegrować ten system z systemem transportu publicznego w Wiedniu. Od września br. wykorzystywane są do tego ekrany reklamowe w tramwajach czy autobusach, które dzięki specjalnemu oprogramowaniu i połączeniu z serwerem systemu Citybike, dostarczają informacji o dostępności rowerów miejskich przy najbliższych i kolejnych przystankach.

Podróżni nie muszą się już zatem martwić, czy przesiadając się np. z autobusu na rower miejski będzie on do ich dyspozycji. "Kombinacja różnych środków transportu cieszy się coraz większą popularnością" mówi Eduard Winter, dyrektor wiedeńskiego przędsiębiorstwa komunikacyjnego "Wiener Linien". Dlatego oprócz informacji o możliwości przesiadki i czasu oczekiwania na inny środek transportu, dodano informację o ilości wolnych rowerów miejskich i to uaktualnianą na bieżąco.

W roku ubiegłym system Citybike zarejestrował ponad milion wypożyczeń. Nie każdy jednak jeździ rowerem i tym większy skutek uboczny wyświetlanych informacji. Jak przekonuje Franz Solta, dyrektor Infoscreen: "w ten sposób pokazujemy prawie 500 milionom pasażerów autobusów i tramwajów rocznie, że istnieje również publiczny transport indywidulany, który jest tani, przyjazny dla środowiska i korzystny dla zdrowia".

Wiedeński projekt to przykład na możliwości wykorzystania mediów dla rozwoju smart cities. Media w środkach komunikacji publicznej powinny dostarczać informacji, których konsument potrzebuje najbardziej. Oprócz pogody, kultury czy sportu mogą to być informacje o godzinach otwarcia urzędów czy muzeów itp.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 20.09.2016, 12:01
Źródło informacji Eurocomm-PR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ