Newsletter

Już ponad 100 tys. osób odwiedziło polski pawilon na Expo

04.06.2015, 09:24aktualizacja: 04.06.2015, 09:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Cztery tony piasku z sopockiej plaży, cydr, biżuteria z bursztynu, pierogi, śledzie i żurek, sad z jabłoniami na dachu, design – to największe atrakcje polskiego pawilonu na wystawie Expo w Mediolanie.

W pierwszym miesiącu odwiedziło go ponad 100 tysięcy osób.

Prawdziwy rekord frekwencji padł w poniedziałek 1 czerwca, podczas długiego weekendu we Włoszech z okazji wtorkowego Święta Republiki. Tego dnia polski pawilon odwiedziło prawie 10 tysięcy osób – poinformowali PAP organizatorzy. To dobry wynik wśród 80 narodowych pawilonów. Rekordziści w tej kategorii po pierwszych dniach czerwca mówią o ponad 20 tysiącach gości dziennie.

W polskiej wizytówce trwa wielka, dynamiczna promocja województwa pomorskiego, podczas której zaprezentowano wszystko, co ma do zaoferowania Gdańsk, Sopot i Gdynia. Przed pawilonem zrobiono miniaturową sopocką plażę, na której można posłuchać muzyki na żywo. Wieczorem gromadzi się tam młodzież, którą przyciąga głośna dyskotekowa muzyka i klimat letnich imprez pod gołym niebem.

Prezydent Sopotu Jacek Karnowski powiedział PAP: „Jest u nas zabawa, cydr i bursztyn. Również tak zachęcamy ludzi, żeby przyjechali do nas i zobaczyli kraj, który się świetnie rozwija i ma dobry wzrost gospodarczy”.

„Naszą ofertę - dodał - kierujemy przede wszystkim do Włochów, bo to oni stanowią 80 procent wszystkich gości światowej wystawy. A Włosi przychodzą do naszego pawilonu bardzo chętnie, bo pozostał im sentyment głównie po Euro 2012”.

Karnowski podkreślił, że na wybrzeżu jest "bardzo dużo turystów z Włoch". "Pomaga w tym także dobrze im znana tradycja Solidarności, bo jest to bardzo ciekawa historycznie dla nich rzecz" - wyjaśnił.

Z Mediolanu Sylwia Wysocka(PAP)

sw/ ksaj/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.06.2015, 09:24
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ