Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ramach realizowanych przez Kantar „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” poznaliśmy najpopularniejsze gatunki 2019 roku.
Wśród warzyw najpopularniejsze są pomidory, w sezonie co najmniej raz w tygodniu, jadło 93% badanych. 88% Polaków w 2019 roku jadło ogórki, 78% cebulę, 80% marchew, a 73% sałatę. Kapusta i kalafior jedzone są, co najmniej raz w tygodniu, przez odpowiednio 53% i 44%. Na kolejnych miejscach Polacy zadeklarował w 2019 roku konsumpcję dyni (41%), cukinii (25%) oraz brokułów (15%).
W 2019 roku najpopularniejszymi owocami były jabłka i truskawki. W sezonie, co najmniej raz w tygodniu, jadło je odpowiednio 85% i 83% Polaków. Maliny i czereśnie spożywało 59%, śliwki 54%, a gruszki 51%. 42% Polaków w sezonie co najmniej raz w tygodniu je wiśnie, już 38% borówki, po 24% czarne i czerwone porzeczki, 12% piło aronię.
Zdecydowana większość Polaków jada warzywa i owoce także poza sezonem na dane warzywo czy owoc. Wśród polskich owoców najczęściej są to truskawki i maliny, z warzyw sałata i papryka.
„Jemy owoce z drugiego końca świata zamiast korzystać z wyjątkowego bogactwa krajowej oferty. Korzystajmy z bogactwa przetworów. Na półkach i w ladach chłodniczych leżą skarby, których nam dzisiaj potrzeba” - mówi prof. n. farm. Iwona Wawer.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.
Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
#NBKWiO #WczorajnaTalerzu #KANTAR #KZGPOiW #PolskaSmakuje #ZostańWDomu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.03.2020, 10:39 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ