Newsletter

Kantar: najpopularniejsze warzywa i owoce w Polsce

30.03.2020, 10:39aktualizacja: 30.03.2020, 10:39

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NBKWiO Najpopularniejsze warzywa i owoce 2019 roku (1)
NBKWiO Najpopularniejsze warzywa i owoce 2019 roku (1)
Najpopularniejszymi polskimi owocami są jabłka, truskawki, czereśnie, śliwki, gruszki, maliny, wiśnie, borówki, porzeczki i aronia. Spośród wszystkich warzyw Polacy najczęściej jedzą pomidory, ogórki, cebulę, marchew, sałatę, paprykę, kalafiora i kapustę. Dieta bogata w warzywa i owoce jest podstawą zdrowia i odporności. Na początku wiosny eksperci polecają ich mrożonki, przetwory i soki.

W ramach realizowanych przez Kantar „Narodowych badań konsumpcji warzyw i owoców” poznaliśmy najpopularniejsze gatunki 2019 roku.

Wśród warzyw najpopularniejsze są pomidory, w sezonie co najmniej raz w tygodniu, jadło 93% badanych. 88% Polaków w 2019 roku jadło ogórki, 78% cebulę, 80% marchew, a 73% sałatę. Kapusta i kalafior jedzone są, co najmniej raz w tygodniu, przez odpowiednio 53% i 44%. Na kolejnych miejscach Polacy zadeklarował w 2019 roku konsumpcję dyni (41%), cukinii (25%) oraz brokułów (15%).

W 2019 roku najpopularniejszymi owocami były jabłka i truskawki. W sezonie, co najmniej raz w tygodniu, jadło je odpowiednio 85% i 83% Polaków. Maliny i czereśnie spożywało 59%, śliwki 54%, a gruszki 51%. 42% Polaków w sezonie co najmniej raz w tygodniu je wiśnie, już 38% borówki, po 24% czarne i czerwone porzeczki, 12% piło aronię.

Zdecydowana większość Polaków jada warzywa i owoce także poza sezonem na dane warzywo czy owoc. Wśród polskich owoców najczęściej są to truskawki i maliny, z warzyw sałata i papryka.

„Jemy owoce z drugiego końca świata zamiast korzystać z wyjątkowego bogactwa krajowej oferty. Korzystajmy z bogactwa przetworów. Na półkach i w ladach chłodniczych leżą skarby, których nam dzisiaj potrzeba” - mówi prof. n. farm. Iwona Wawer.

„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding.

Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

#NBKWiO #WczorajnaTalerzu #KANTAR #KZGPOiW #PolskaSmakuje #ZostańWDomu

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.03.2020, 10:39
Źródło informacji Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ