Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Trochę z rozrzewnieniem wspominaliśmy czasy, w których m.in. transport i infrastruktura były ponad podziałami. Bo nie da się od początku, od zaplanowania - przez realizację - po odbiór, przeprowadzić dużych inwestycji w jednej kadencji czteroletniej” – powiedział jeden z organizatorów kongresu, wiceprezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR Adrian Furgalski.
Uczestnicy kongresu zwracali uwagę na to, że w Polsce nawet w ramach jednej koalicji rządzącej, przy zmianach ministrów, dochodziło do zmian priorytetów związanych z inwestycjami infrastrukturalnymi.
„Tak nie powinno być. Program rozwoju infrastruktury nie powinien też być sektorowy. Osobno są programy dla dróg, osobno są programy dla kolei (...). Ważne też jest, żeby ten program infrastruktury państwowej był uzupełniany o to, co budują samorządy. Bo często te inwestycje w przeszłości nie spotykały się ze sobą” – powiedział Furgalski.
Jednym z tematów obrad był problem racjonalnego wydawania pieniędzy i utrzymania wybudowanej już infrastruktury. Zdaniem ekspertów Polska w obu tych dziedzinach ma wiele do zrobienia.
III Kongres Infrastruktury Polskiej został zorganizowany przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR we współpracy ze stowarzyszeniem „Inicjatywa dla Infrastruktury” oraz Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. (PAP)
duk/ gma/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.10.2015, 17:16 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |