Newsletter

Korporacja medialna Time Warner i firma China Media Capital nawiązują współpracę w zakresie inwestycji strategicznych

07.06.2013, 13:32aktualizacja: 07.06.2013, 13:32

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

NOWY JORK (BUSINESS WIRE) - Time Warner Inc. (NYSE:TWX) oraz China Media Capital (CMC), wiodący chiński fundusz inwestycyjny dla branży medialnej i rozrywkowej, ogłosił dzisiaj nawiązanie współpracy w zakresie inwestycji strategicznych. Informację przekazano w mieście Chengdu położonym w zachodniej części Chin, gdzie czołowi przedsiębiorcy spotkali się na konferencji Fortune Global Forum 2013.

Partnerstwo połączy wiodącą, ogólnoświatową korporację medialną działającą w branży telewizyjno-filmowej, z której wywodzą się przedsiębiorstwa, takie jak Warner Bros., HBO i Turner Broadcasting, oraz wybitną chińską platformę inwestycyjną z sektora mediów i rozrywki. Celem współpracy jest wykorzystanie rozwijającej się szybko branży medialnej w Chinach, ze względu na upowszechnienie urządzeń cyfrowych i wzrost popytu na treści o wysokiej jakości na różnych platformach.

"Współpraca z CMC i Ruigang Li umożliwi nam dostęp do jednego z największych i najszybciej rozwijających się rynków medialno-rozrywkowych na świecie - powiedział prezes i dyrektor generalny Time Warner, Jeff Bewkes. - Zwiększanie naszego światowego zasięgu jest jedną z priorytetowych strategii Time Warner, a Chiny są jednym z najbardziej atrakcyjnych obszarów, które obsługujemy. Jest to jednak złożony proces. Dzięki nowo nawiązanej współpracy zyskamy we wszystkich naszych obszarach działalności doświadczonego i profesjonalnego partnera, gdyż dążymy do tego, aby wszystkie nasze wiodące marki i produkcje filmowe dotarły do ludzi bez względu na to gdzie się znajdują i z jakich urządzeń korzystają".

"Branża medialno-rozrywkowa w Chinach przechodzi gruntowną transformację na różnych poziomach, w tym m.in. w zakresie technologii, kreatywności i komercjalizacji - powiedział Ruigang Li, prezes CMC. - Jesteśmy zaszczyceni, stojąc przed tak bezprecedensowymi możliwościami i wyzwaniami. Cieszymy się z nawiązania współpracy z Time Warner, globalną potęgą telewizyjną i filmową, oferującą materiały cyfrowe. Pozwoli nam ona na wspólne poszukiwanie innowacyjnych sposobów tworzenia wysokiej jakości treści dla nowego pokolenia konsumentów w erze Internetu i urządzeń przenośnych, wpływając na dalszy dynamiczny rozwój branży w Chinach".

Rynek medialno-rozrywkowy w Chinach jest jednym z największych i najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Przewiduje się, że przychód ze sprzedaży w biletów osiągnie 4,4 mld USD w 2103r., przy przybliżonej złożonej stopie wzrostu rocznego (ang. Compound Annual Growth Rate ; CAGR) w wysokości 45% w latach 2009-2013. Szacuje się, że przychód z filmów animowanych osiągnie 7,1 mld USD w 2103r., przy 27% stopie CAGR dla tego samego okresu. Zyski z filmów dostępnych w Internecie mogą natomiast osiągnąć w 2 mld USD w 2013r., przy CAGR w wysokości 64% w latach 2009-2013.

W 2010 r. prezes i założyciel CMC, Ruigang Li, stworzył pierwszy fundusz inwestycyjny dla branży medialno-rozrywkowej. Portfel inwestycji CMC był wielokrotnie wykorzystywany w inwestycjach i transakcjach, w tym w chińskiej spółce typu joint venture - DreamWorks Animation oraz przejęciu Star China od News Corporation. Prezes Li był wcześniej dyrektorem generalnym grupy Shanghai Media Group, w której zyskał uznanie dzięki pomyślnemu przekształceniu regionalnej stacji SMG - z siedzibą w Szanghaju - w jedną z największych koncernów medialnych w Chinach.

Time Warner Inc.

Time Warner Inc. jest światowym liderem w branży medialno-rozrywkowej, prowadzącym sieci telewizyjne, wydającym produkcje filmowe, oferującym telewizję rozrywkową oraz prowadzącym działalność wydawniczą. Ponadto, wykorzystuje swoją wiodącą w branży pozycję, - ze względu na skale działalności oraz markę - aby tworzyć, promować i dostarczać wysokiej jakości treści na skalę światową poprzez liczne kanały dystrybucji.

CMC

China Media Capital (CMC) jest pierwszym chińskim funduszem działającym w branży medialnej, poświęconym inwestycjom medialnym i rozrywkowym w kraju i na całym świecie. Jednym z głównych partnerów CMC zatwierdzonych przez chińską Komisję ds. Krajowego Rozwoju i Reform (ang. National Development and Reform Commission; NDRC) i mających udział w założeniu funduszu, którego kapitał początkowy wynosił 5 mld RMB, jest Chiński Bank Rozwoju (ang. China Development Bank ; CDB), jedna z największych instytucji finansowych w Chinach. Portfel inwestycyjny CMC obejmuje udziały w OCJ, kanale nr 1, jeśli chodzi o zakupy telewizyjne w Chinach, a także akcje w spółce typu joint venture - Oriental DreamWorks wraz z DreamWorks Animation, akcje w spółce typu joint venture w telewizji TVB China wraz z TVB oraz pakiet kontrolny w Star China, dawniej posiadającym aktywa w chińskim oddziale News Corporation, w tym kanałach telewizyjnych - Star (Xing Kong), Star (Xing Kong) International i Channel V (Chiny) - a także bibliotece filmowej Fortune Star, która jest największą w Azji biblioteką filmową.

Zdjęcia / galeria multimediów dostępne na stronie: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20130606005744/en/

KONTAKT:

Time Warner

Keith Cocozza

tel. 1-212-484-7482

e-mail: keith.cocozza@timewarner.com

-

China Media Capital

Jiaming Wu

tel. +86-21-5466 8282

e-mail: wujiaming@chinamediacapital.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.06.2013, 13:32
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ