Newsletter

Marek Sawicki: największy sukces w rolnictwie to wzrost eksportu żywności

11.10.2015, 13:15aktualizacja: 11.10.2015, 13:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Znaczący wzrost eksportu artykułów rolno-spożywczych, m.in. dzięki utworzeniu funduszu promocji, to największy sukces ostatnich 8 lat - mówi PAP minister rolnictwa Marek Sawicki.

"Osiągnięciem jest też wzrost dochodów rodzin rolniczych. W tym krótkim okresie dochody w rodzinach rolniczych wzrosły o 80 proc., w żadnej grupie zawodowej nie było takiego wzrostu" - zaznaczył Sawicki.

"Oczywiście mamy także mieszkańców wsi nierolników, którzy z tego okresu ośmiu lat obfitego korzystania ze środków unijnych nie skorzystali, a także tworzą obraz polskiej wsi. Obraz tych, którzy nie mając środków własnych, nie zainwestowali, nie uruchomili działalności, często poszukują pracy u sąsiadów bądź w pobliskich miasteczkach czy tworzonych zakładach. I, tak - powiem szczerze - z niepokojem, a czasami lekką złością patrzą na rolników, którzy zainwestowali, na przetwórstwo, które gdzieś obok się rozwinęło, na sukcesy samorządowe, gdzie powstała droga, wodociąg, kanalizacja, place zabaw dla dzieci, wyremontowano świetlice, a oni nie mają w tym własnego osobistego udziału" - mówił minister.

"To, co powinniśmy zrobić w kolejnym okresie, to większą uwagę poświęcić na zrównoważony rozwój, ale wewnątrz wsi, także dla tej grupy, która do tej pory beneficjentem tych przemian nie jest" - konkludował.

Szef resortu rolnictwa przypomniał, że od 2004 r. wartość naszego eksportu produktów rolno-spożywczych wzrosła z ok. 5 mld euro do prawie 22 mld euro w 2014 r. "Ciągle wierzę, że w tym roku mamy szansę na osiągnięcie 25 mld" - zaznaczył.

Sawicki wskazał ponadto, że w czasie rządów koalicji PO-PSL o 40 proc. wzrosła produkcja rolna. (PAP)

awy/ son/ laz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.10.2015, 13:15
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ